خبرگزاری دانشجویان ایران - شیراز
سرویس: بهداشت و درمان - خانواده

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مردان کشور ما به دلایل متعدد و گرفتاری های شغلی و بعضاً مالی توجه به سلامت خود را در اولویت آخر قرار می دهند.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، دکتر اجرایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نام‌گذاری روز سوم اسفندماه به نام « روز ملی سلامت مردان » گفت: معاینه رایگان آنها در این روز در مراکز درمانی می تواند انگیزه خوبی برای توجه به سلامت آنها باشد.

به گفته وی، بیماری های مردان کشورعموماً بیماری ناشی از محیط کار، بیماری های قلبی و بیماری های نهفته ای همچون بیماری های لثه، پروستات، تومورهای کلیه و جنسی که با عوارض وخیمی همراه است، می باشد که اکثر آنها به صورت اتفاقی با یک یا چند آزمایش در مردان مشخص می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهم ترین عوامل مرگ و میر مردان در کشور را سرطان‌ها از جمله سرطان ریه (90 درصد به دلیل مصرف سیگار)، سرطان پروستات و سرطان روده و رکتوم، سکته مغزی، دیابت و بیماری‌های کلیوی مزمن دانست.

وی وضعیت تغذیه و میزان تحرک را در بین مردان نامناسب دانست و افزود: شرایط اجتماعی، کار و موارد دیگر باعث می‌شود تا از غذاهای آماده و کم ویتامین بیشتر استفاده کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام روزانه 30 تا 45 دقیقه فعالیت مفید ورزشی و برنامه ریزی مناسب ورزشی در طول روز و استفاده از غذاهای مناسب را از عواملی عنوان کرد که نقشی اساسی در سلامت مردان دارند.

در این خبر ایسنا اشتباها مرا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی نموده که اینجانب یکی از مدیران این معاونت می باشم.