در دین مبین اسلام توجه ویژه و نگاه همه جانبه ای به تمام ابعاد زندگی انسانها شده است. در آیات متعدد قرآن و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام به مساله تشکیل خانواده به عنوان مهمترین رکن جوامع انسانی و مایه آرامش و مودت انسانها اشاره شده و حتی جزئیات آن نیز مورد نظر و توجه قرار گرفته است.ازدواج علاوه بر آرامش‏زن و مرد، موجب بقاى نسل و سلامت‏جامعه مى‏گردد; چنانکه در قرآن مده است:یکى از نشانه‏هاى خداوند این است که‏برایتان همسرى آفرید تا موجب آرامشتان‏باشد و بین شما الفت و مهربانى قرار داده است.

در حال حاضر بسیاری از زوجین به علت عدم رعایت دستورات حیات بخش اسلامی و بدون توجه به توصیه های بهداشتی و پزشکی با مشکلات زیادی در زمینه مسایل زناشویی مواجه بوده و در اکثر موارد نیز از مراجعه به پزشکان و کارشناسان بهداشتی برای رفع آن خودداری می کنند.

تغییر شرایط زندگی،داشتن توقع و انتظار بیش از حد ازشریک زندگی، مشغله و گرفتاری های مختلف زوجین و ... باعث شده است تا احساس عدم رضایت و شکایت های بیشتری نسبت به گذشته در مورد مسایل زناشویی در بین آنان بروز پیدا کند.بروز روزافزون بیماری های روحی و روانی،تغییر خلق و خوی افراد یکی از دلایل مهم بسیاری از این نارضایتی هاست.حجب و حیا  و خجالت کشیدن در مراجعه بیماران به پزشک و درمانگر نیز از جمله مواردی است که باید با اطلاع رسانی و انجام آموزشهای صحیح آن را برطرف نمود.زیرا چه بسا مشکلات مزمن و طولانی مدتی که تنها با یک بار مراجعه به پزشک و مصرف داروی لازم به آسانی قابل درمان بوده و از عوارض و آثار سوء آن جلوگیری می گردد.

پس بیائیم با بازگشت به دستورات اسلام و مراجعه به موقع به کارشناسان از مشکلات بعدی و درازمدت اختلالات زناشویی پیشگیری کنیم.