هیجده سال  از ارتحال ملکوتی و عروج جانسوز معمار بزرگ انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (س)می گذرد , ولی او همواره زنده است و قلم و بیان شیوای وی به گوشها و چشم ها آشنا و نام و یاد و کلام او هر لحظه در سراسر گیتی طنین انداز است و همه باور داریم که :« الناس موتی و اهل العلم احیا »و این قاعده مسلم تاریخ است .

 یاد و خاطره آن حضرت در دلها زنده و سخنان دلنشینش چراغ هدایت  مشتاقان وزینت راه رهروان است .بارگاه ملکوتی او  و مرقد شریفش محل دیدار و قرارگاه پیمان مجدد مسئولان بلندپایه نظام  و مردم عادی و با صفای ایران است ،آنانی که هنوز هم به یاد او و شجاعت و استقامت وصف ناپذیرش در برابر قدرتهای سلطه جوی جهانی قد علم کرده و پایمردیشان زبانزد ملت های آزاده جهان است .

 امام خمینی (ره ) یادگاری از دودمان نبوی , عصاره زیبای شجره طیبه علوی و فاطمی و میوه باغ دل انگیز موسوی بود و این انتساب در کنار علم و عمل ،شجاعت بی نظیر و عرفان و عقیده و عدالتخواهی او  درخشش ویژه ای  دارد.

 او  یگانه دوران و شخصیت بی بدیل عصر ماست , انسانی متکی به خدای خود ، عالمی متبحر ، فقیهی خداترس  ،مقاومی بی بدیل ،خویشتن داری بی نظیر , عابدی شایسته و متعهدی کم نظیر بود. این صفات را در زندگی دوران کودکی و میان سالی و در دوران خطیر مرجعیت و رهبری وی به وضوح می توان به وضوح یافت ،ا و کسی بود که هرگز در سخت ترین وقایع و حوادث از هیچ قدرتی نهراسید و به زانو در نیامد. 

حضور صادقانه در میان مردم و مردمی بودن در بیان و قلم و رفتار و تصمیم گیری و هنگام مواجه شدن با مشکلات در رفتارش موج می زد ،و احترام واقعی به مردم  از ویژگیهای والای پیر جماران و امام شب زنده داران بود , او خود را خادم مردم می دانست و می فرمود : « اگر به من خدمتگذار بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند»و  در وصیت نامه خود نیز از مردم عذر تقصیر در کوتاهی ها را خواست و حلالیت طلبید.

اینک پس از گذشت حدود18 سال و در آستانه سالگرد عروج ملکوتی آن بزرگمرد دوباره با آرمان های بلند و اندیشه الهی آن عبد صالح خدا پیمان می بندیم که با همه توان وحتی نثار جان خویش از میراث گرانبهایش پاسداری نموده و گوش به فرمان خلف صالش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای خواهیم بود تا ان شاءالله به زودی این انقلاب را به صاحب اصلی و حافظ این انقلاب حضرت ولی عصر (عج) بسپاریم.

 روحش شاد و یادش ابدی باد.