با توجه به تغییر الگوی زندگی و دگرگونی وضعیت و عادات تغذیه ای و از همه مهمتر عادت به زندگی ماشینی و کاهش تحرک بدنی متاسفانه هر روزه شاهد بروز و افزایش ابتلا به بیماری های ناتوان کننده و یا کشنده ای همچون بیماری های قلب و عروق و افزایش فشار خون، افزایش وزن و افزایش قند و چربی خون و ... در جامعه می باشیم به گونه ای که در حال حاضر حدود هفتاد درصد از مردم جامعه دچار افزایش وزن بوده یا از چاقی رنج می برند که این درصد در خانم ها به مراتب بالاتر است.

با 30 دقیقه ورزش ملایم مانند پیاده روی در روز به سلامت خود کمک کنیم.  ورزش ملایم می تواند بیش از حرکات ورزشی شدید در برابر دیابت(افزایش قند خون) و بیماری های قلبی اثر حفاظت بخش دارشته باشد.
به نظر می رسد میزان مناسب و نه چندان زیاد ورزش نسبتا شدید بهترین راه برای کاهش یک فاکتور خونی مهم مرتبط با بیماری قلبی و دیابت است.

نکته جالب تر اینکه برخی فوائد ورزش نه چندان شدید در مقایسه با اثرات مفید حرکات ورزشی خیلی شدید دوام بیشتری داشته و اثرات مفید و سازنده آن به مدت طولانی تریدر بدن باقی می مانند.
برنامه ورزشی مناسب فقط طی چند روز مقاومت انسولینی در بدن را کاهش می دهد. همچنین کاهش تری گلیسیرید و حفظ آن در سطح پایین به مدت دو هفته در اثر انجام ورزش ملایم دیده  شده است.
و خلاص اینکه فراموش نکنیم تحرک رمز سلامت ماست و علاوه بر افزایش سلامت جسمانی ، روانی ، اجتماعی موجب پیشگیری از بیماریهایی مانند قلبی - عروقی ، دیابت ، چاقی ، پوکی استخوان ، آتروفی عضلات و کمردرد می شود .