میگرن یک بیماری مزمن است که با سردردهای مقاوم و سخت بروز پیدا می کند و غالبا با اشکالات زودگذری در جریان خون مغزی و استفراغ همراه است این بیماری با یک نوع سردرد شدید و ضربان دار معمولا در یک طرف سر که به همراه تهوع ،استفراغ و مشکلات بسیاری مانند تاری دید و جرقه هایی در جلو چشم که در اصطلاح به آن اورا می گویند دیده می شود مشخص می گردد.حملات میگرن می توانند از دو تا هفتاد و دو ساعت طول بکشند.

عوامل افزایش دهنده خطر حمله میگرن                                                                                                                                            

ساابقه خانوادگی                                                  مصرف بعضی از غذاها

استرس                                                           صدای بلند

سیگار                                                             نور زیاد

مصرف بعضی از داروها                                          بوی شدید

کمبود خواب و یا در بعضی از افراد زیاد خوابیدن                 در حوالی قاعدگی یا مصرف قرص های پیشگیری در زنان

گرسنگی

تغذیه در میگرن

بیماران مبتلا به میگرن  از خوردن پیاز، کاکائو وبعضی از  مرکبات به مقدار زیاد پرهیز کنند موادی همچون پیاز، پنیر،کاکائو انواع آجیل،ماهی شور شکلات و مرکبات به ترتیب بیشترین اثر تشدید کنندگی در سردردهای میگرنی را دارند. گرسنگی همچنین یکی از عوامل مهم در تشدید دردهای میگرنی هستند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی بر تعداد و طول مدت زمان حملات سردردهای میگرنی مؤثرست. مواد غذایی بر الگوی سردرد میگرنی مؤثرند ولی بیش از آن که بر تعداد حملات موثر ‌باشد بر طول مدت زمان یک حمله تاثیر می‌گذارند.
با رژیم غذایی مناسب میگرن را از خود دور کنید.
رژیم غذایی بر تعداد و طول مدت زمان حملات سردردهای میگرنی مؤثرست.  نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مواد غذایی در الگوی سردردهای میگرنی مؤثرند، ولی بیش از آن که بر تعداد حملات مؤثر باشد بر طول مدت زمان یک حمله تاثیر می‌گذارد. این تحقیقات نشان می‌دهند موادی همچون پیاز، کاکائو، مرکبات به ترتیب بیشترین اثر تشدید کنندگی را دارد و گرسنگی در این زمینه عامل مهمی به شمار می‌رود .