شاید از این عنوان قدری تعجب کنید یا دیدن آن شما را برای مدتی به فکر فرو ببرد مگر بی حوصلگی هم بیماری است؟

آری هر چیزی که کارکرد طبیعی بدن ما را چه از لحاظ جسمی یا روحی دچار اختلال کند خود نوعی بیماری است و بایستی به فکر درمان و راه چاره برای رفع آن باشیم.

بی حوصلگی یک معضل غیر طبیعی و کسل کننده است. یک عارضه جسمی و روحی که به عوامل مختلف و نسبتا زیادی بستگی دارد این عوامل گاهی  جسمی هستند و گاه روحی، بی حوصلگی منجر به اختلالات دیگری مثل بی اشتهایی و تغییرات مختلف جسمی نیز می‌شود. فرد بی حوصله، بیشتر به انزوا روی می‌آورد، او کلافه است و گاه هرچه می‌کوشد، کمتر احساس شادی می‌نماید، و طبیعت و زیباییهای آن نیز برای اوخستگی آور و کسل کننده می‌شود اگر این روند  ادامه یابد می تواند مشکلات فراوانی برای آدم بی حوصله پیش می‌آورد.

 آدم بی‌حوصله در بسیاری از موارد به رغم میل خود، از همه چیز، حتی از تنوع هم احساس خستگی می‌کند، خستگی نیز توان برنامه ریزی را از انسان سلب می‌کند و بنابراین  این عارضه روز به روز بیشتر و بیشتر می‌گردد.

بنابراین  اولین گام در درمان عارضه این است که در جهت عکس عوارض بی حوصلگی گام برداریم یک برنامه نسبتا دقیق و حساب شده می‌تواند اولین اقدام باشد و تاثیر خوبی در پیشگیری و ایجاد بی حوصلگی داشته باشد همیشه روزمان  را با برنامه از پیش تعیین شده شروع کنیم  ممکن است  برنامه، مطابق میل و خواست ما عملی نشود ولی می تواند از خستگی زودرس و بی حوصلگی جلوگیری نماید.

همیشه از افکار مثبت و پیش بینی خوشایند استفاده کنیم و در کارها توکل بر خدا و تلاش برای رسیدن به هدف را از یاد نبریم.