حادثه تاسف بار انفجار در حسینیه سید الشهداء در شیراز روز شنبه نه تنها خاطر مردم شریف استان فارس را تلخ نمود بلکه دل هر انسان آزاده ای را در سراسر جهان به درد آورد اما در کنار همه تلخی و درد و اندوه جلوه های زیبا و شیرینی را نیز به همراه داشت از جمله این زیبائیها حضور موثر و به موقع نیروهای امدادی و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی بود که به حق در این قضیه بسیار مسئولانه و پرافتخار نقش آفرینی نمودند به گونه ای که در اندک زمانی کلیه مجروحین و افراد صدمه دیده به بیمارستانها رسانیده و کادر درمانی کلیه بیمارستانها به صورت آماده باش در محل کار خود حاضر شده و به خدمات رسانی پرداختند .حضور پرشور و کم نظیر مردم در صفهای طویل اهداء خون نیز از دیگر جلوه های زیبای این حادثه تلخ بود.

این حادثه حدود ساعت 15/21 شامگاه روز شنبه 25/01/1387هنگام حضور حدود2000 نفر زن و مرد در جلسه هفتگی کانون رهپویان وصال به وقوع پیوست و بر اساس آمار موجود  باعث عروج عاشقانه  12 تن و جراحت 200 نفر دیگر گردید.

 کانون اصلی انفجار در قسمت انتهایی مردانه حسینیه بوده و سپس ترکش های ناشی از آن، دود غلیظ و انبوه خاک به سمت بخش زنانه نیز سرازیر شده است. دقایقی پس از این حادثه که با صدایی مهیب همراه بود، امدادگران اورژانس و آتش نشانی خود را به محل رسانده و عملیات امدادرسانی و نجات زخمیان را آغاز کردند. همچنین با مسدود شدن خیابان های منتهی به حسینیه شهدا، نیروی انتظامی و مقامات محلی شیراز به تحقیق درباره علل این حادثه پرداختند. در حالی که در پی انفجار بخشی از سقف و دیوارهای حسینیه فرو ریخته بود، عملیات نجات مجروحان به سختی انجام می گرفت و در همین شرایط تمامی بیمارستان های مرکز استان فارس به حالت آماده باش درآمدند.
پس از بیرون آوردن مجروحان از میان آوار آنها به مراکز درمانی نمازی شهید فقیهی شهید چمران، قطب الدین، اردیبهشت، دنا ،خلیلیو ... انتقال یافتند. از سویی خانواده افرادی که در جلسه هفتگی کانون رهپویان حضور داشتند با تجمع مقابل بیمارستان ها به تلاش پرداختند تا از وضعیت اعضای خانواده خود مطلع شوند. در کنار این افراد تعداد زیادی نیز برای اهدای خون به سمت مراکز درمانی گسیل شدند.

نخستین یگان امدادی که در صحنه انفجار شب گذشته حضور یافت، اورژانس بود،  به محض حضور در محل حادثه و براساس یک ساماندهی مناسب و سریع درمحل، یک منطقه‌ای در محل ایجاد گردید و مصدومانی که از محل خارج می‌شدند را از نظر وضعیت جراحت اولویت بندی و به مراکز درمانی انتقال دادند

در حقیقت اینگونه نبود که هرمصدومی که‌ازمحل انفجارخارج می‌شد به بیمارستان منتقل شود، بلکه براساس اولویت سنجی، مجروحانی که وضعیت وخیم تری داشتند در اولویت انتقال قرار گرفتند.

امید است خداوند به همه دست اندرکاران و تلاشگران عرصه سلامت توفیق دهد