به نام او که مهربانیش سراسر عالم را فرا گرفته

هر ساله و هر ماهه شاهد تصادفات و خسارات فراوان چه از نظر مادی وچه از نظر معنوی در کشور و از دست دادن جان انسانهای زیادی در جامعه می باشیم.
به طوری که در هر ۲۰ دقیقه یک نفر جان خود را از دست داده و چندین نفر مجروح شده و میلیونها ریال خسارت مادی بر مردم و سرمایه های کشور وارد می شود.
مدیر یکی از بیمه های بزرگ می گفت ما حاضریم سالانه سه میلیارد تومان از درآمدمان را صرف بازسازی جاده ها کنیم .به نظر شما آیا این اقدام تنها یک اقدام خیرخواهانه و انسان دوستانه است؟؟!
نه قطعاُ چنین نیست ایشان به این دلیل حاضر به انجام این کار بوده که به تجربه دیده است صرف هر یک میلیارد تومان در راه بازسازی جاده ها و اصلاح نقاط حادثه خیز سالانه بین ۱.۲ تا ۱.۵ میلیارد تومان از پرداخت غرامت شرکتها به بیمه گذاران را کاهش می دهد.
چرا زودتر به فکر راه چاره نمی افتیم ؟
مگر نه این است که در کشورهای پیشرفته سالانه به ازای هر یکصد هزار نفر بین ۳-۵ نفر ودر کشورهای همسایه و در حال توسعه بین ۱۵-۱۷ نفر در اثر تصادفات جاده ای از بین می روند؟
ولی در کشور ما با مرگ بیش از ۲۶۰۰۰ نفر در سال ؛سالانه شاهد از دست رفتن ۳۸ نفر به ازاء هر یکصد هزار نفر جمعیت می باشیم و از این بابت در دنیا دارای مقام نخست می باشیم!!
آیا دیگر وقت آن نرسیده است که با عزم بیشتر و احساس مسؤولیت افزونتر جلو این جنگ خاموش را بگیریم؟ آیا فکر می کنید امکانات و توان کشور قادر به حل مشکل در کوتاه مدت نیست؟
آیا با خود اندیشیده اید که تلفات جاده ای هشت سال گذشته از تعداد شهدای گرانقدر ما در هشت سال دفاع مقدس بیشتر بوده است؟
به امید آنکه با بیداری و همت جدی مسؤولین شاهد کاهش سریع این خسارتها در کشور باشیم ان شاءالله