سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز قدس

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/8/6 3:45 عصر

روز قدس روز عظمت اسلام و روز مبارزه مظلومان فلسطینی بر علیه دولت غاصب یهود و اسراییل نژادپرست است

با گرامیداشت این روز بزرگ یاد و خاطره امام بزرگوار رانیز گرامی می داریم و بر روح بلند ایشان درود می فرستیم.


در انتظار باران

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/8/4 8:58 صبح

به نام خالق زیباییهای باران
هر سحرگاه و هر بامدادان که روزی نو را آغاز می کنم ناخودآگاه نگاهم به سوی آسمان می رود به این امید که شاید لکه ابری و نوید بارش بارانی دل خشکیده ام را نوازش کند .
با گذشت چندین روز از دومین ماه فصل پاییز فصل باران و رویش و امید هنوز خبری از قطرات آرامش بخش باران نیست.
در ماهی که رحمت گسترده الهی مدام در حال بارش است و بندگان شایسته و پذیرفته او روح تفتیده خود را با آن صفا می دهند هنوز چشمان منتظرمان در انتظار دانه های حیات بخش باران است .
چه باصفاست آن هنگام که هوا بارانی می شود و قطرات زیبای باران در همه جا فرود می آیند و ترنم آهنگین آن گوشها را نوازش می دهد.
خدایا به صافی و لطافت قطرات اشک بندگان خالصت که در این شبها از زمین به سوی آسمان می رفتند؛ عیدی یک ماه روزه داری آنان را آمرزش همه گناهان و سرازیری قطرات شفاف و با صفای باران قرار بده.
خدایا همچنانکه روح تشنه بندگانت را با رحمت و آمرزش گسترده خود صفا دادی جان تشنه زمین را نیز با بارش دانه های پرامید باران و رویش مجدد سرسبزی و حیات سیراب و پرنشاط گردان.
پروردگارا بیش از این دیدگان منتظر ما را در آرزوی دیدن دانه های نویدبخش باران محروم مگردان
ما همچون همیشه تنها منتظر خوان رحمت گسترده تو و امید به درگاه باعظمت و بی نیاز تو بسته ایم .
تو خود ما را دریاب


علی (ع) مظهر عدالت

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/7/30 12:55 عصر

 

 آغاز شبهای پر برکت قدر و ضربت خوردن مولی الموحدین امام امیر المومنین علی( ع) را گرامی میداریم.

امام علی (ع) از زبان خداوند متعال

رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:اى على،جبرئیل علیه السلام به من درباره تو خبرى داد که مایه روشنى چشم و شادى دلم شد،او به من گفت:اى محمد،خداوند به من فرموده :محمد را از سوى من سلام برسان و او را آگاه ساز که على پیشواى هدایت و چراغ تاریکی هاى ضلالت،و حجت بر اهل دنیاست،زیرا او صدیق‏اکبر و فاروق اعظم است  ،و من به عزت خویش سوگند خورده‏ام که به آتش نبرم کسى را که او را دوست داشته و تسلیم او و اوصیاى پس از او باشد،و به بهشت در نیاورم کسى را که دست از ولایت و تسلیم در برابر او و اوصیاى پس از او برداشته باشد.

رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:جبرئیل علیه السلام نزد من آمد و گفت:اى محمد،پروردگارت تو را به دوستى و ولایت على بن ابى طالب فرمان مى‏دهد. 

رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:جبرئیل علیه السلام از سوى خداوند برگ سبزى از درخت آس برایم آورد که در آن به رنگ سپید نوشته بود:من دوستى على بن ابى طالب را بر آفریدگانم واجب نمودم،این را از جانب من به آنان برسان. 

جبرئیل علیه السلام از میکائیل،او از اسرافیل،او از لوح،او از قلم،او از خداى عز و جل آورده است که:ولایة على بن ابى طالب حصنى،فمن دخل حصنى امن من عذابى«ولایت على بن ابى طالب دژ محکم من است،هر که بدان در آید از عذاب من ایمن باشد»


کریم اهلبیت(س)

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/7/28 12:56 عصر

میلاد با سعادت کریم اهلبیت سبط اکبر نبی مکرم اسلام (ص) و جگرگوشه علی و فاطمه (س) حضرت امام حسن مجتبی (س) بر تمام دوستداران و روزه داران مبارک باد.


عید میلاد و شب قدر

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/7/26 10:36 صبح

 

حدود سه سال قبل در ماه مبارک رمضان سخت مشتاق و شیفته زیارت حرم امن الهی و مرقد شریف نبوی شدم ولی از نظر عادی امکان انجامش برایم غیر ممکن به نظر می آمد .

آن سال با حالت نیاز و به گونه ای دیگر در شبهای ماه مبارک این ذکر را تکرار می کردم که: الهم ارزقنی حج بیتک الحرام ...

با هرکدام از دوستان و اشنایان که از این آرزو سخن می گفتم در جواب می گفتند : لااقل برای امسال محال است.

اما خداوند بزرگ توفیق داد تا سرنوشت سعادت زیارت خانه اش در همان سال در شب قدر برایم رقم خورده راهی دیار دوست و حرمین شریفین شوم.و جریان نیز از این قرار بود که فردی جهت تشرف به خانه خدا همه کارهایش را کرده بود ولی در اثر ایجاد مشکلی امکان رفتن برایش نبود .دو نفر دیگر نیز معرفی شده بودند و رفتن آنها نیز جور نشده بود تا اینکه در کمال ناباوری به اینجانب پیشنهاد شد وتوفیق زیارت نصیب گردید.

امسال نیز از اینکه از مدتها قبل دلم میخواست دوباره زیارت آن سرزمین نصیبم شود و ثبت نامی هم نکرده بودم هیچ امید دیگری باقی نمانده بود ولی با استعانت خداوند بزرگ دیروز مدیر یکی از کاروانها زنگ زد و جهت تشرف به آن بارگاه ملکوتی دعوتم کرد.

امید آنکه توفیق زیارت حرم دوست نصیب همه مشتاقان شده و سعادت بهره برداری از شبهای پر برکت قدر را  نیز در روزهای باقیمانده پیدا کنیم. ان شاءالله


بی تحرکی چرا؟؟

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/7/24 12:1 عصر

    در حال حاضر تعداد زیادی از مردم از بیماری هایی نظیر افزایش وزن ؛افزایش قند و چربی خون و بیماری های قلب و عروق مثل افزایش فشار خون و سکته های قلبی رنج می برند .
علت بروز بیشتر این بیماری ها بی تحرکی و تغییر رژیم غذایی است .
زندگی ماشینی و اشتغال بیش از حد مردم باعث شده است تا هر روزه شاهد افزایش این گونه بیماری ها در جامعه باشیم.
روزانه حدود نیم ساعت ورزش صبحگاهی می تواند علاوه بر پیشگیری از بیماری ها نشاط و شادابی خاصی را نیز در طول روز به همراه داشته باشد.
کسانی که حداقل هفته ای چهار روز ورزش می کنند کمتر دچار کسالت و خستگی و بیماری هایی نظیر سردرد ؛ کمر درد و بیماری های روحی و روانی می شوند.
همیشه ورزش کنیم تا شاداب بمانیم

                           


شهر رمضان

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/7/23 9:23 صبح

خواب بودم که صدایی آمد
بانگی از نور ،صدای موذن از دور و دلم لرزید
و تنم با طپشی شیرین به خودش پیچید
سحر نزدیک است ،چه مبارک سحری
من دلم سخت گرفته است من دلم بیمار است
وتو ای خوبترین چهره شب ،مهتاب
خلعتی خوب به تن کن و بتاب
و ستاره تو بخوان شعر رهایی
که سحر نزدیک است چه مبارک سحری
در هوا عطر اقاقی، بر لب آب وضو
عطر پیچک به تن نیلوفر؛ بازی نور بر آب
همه جا پر شده از بانگ اذان
و خدایا همه جا بوی تو پیچیده به شهر

شهر شهر رمضان


 


<      1   2   3   4      >