سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته سلامت

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/12/28 8:25 صبح

 

24-18 فروردین 1385

هر سال در 7 آوریل روز جهانی بهداشت در کشورهای مختلف جهان ویژه برنامه های زیادی انجام  می شود و هر بار شعار و پیام واحدی در تمامی کشورهای دنیا مطرح می شود.به همین مناسبت هرساله در کشور خودمان نیز از 24-18 فروردین ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده و برنامه های متعدد و مختلفی در سراسر کشور اجرا می گردد مراسم ایام هفته سلامت با موضوعهای " سلامت ،عدالت ، آموزه‌های دینی و معنویت "،" سلامت ، عدالت و رسانه‌ها" ،" سلامت ، عدالت، همکاریهای بین بخشی"،" بسیج و مشارکت مردمی"، " مربیان و کارکنان بهداشتی درمانی ، توانبخشی" ، "خیرین و واقفین " و "عوامل اجتماعی" به ترتیب در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور اجرا می‌شود.

 شعار این هفته در سال 85" همه با هم برای سلامتی " Working together for health است که سازمان جهانی بهداشت بر برخورداری یکسان مردم از خدمات سلامت تاکید می‌کند.

 در هفته سلامت امسال، خدمات دندانپزشکی سرپایی بصورت رایگان در تعدادی از مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ارائه می‌شود.

 خدمات رایگان مشاوره‌ای در مورد رفتارهای پرخطر نظیر ایدز،هپاتیت،اعتیاد و...  و بیماریهای نوپدید از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است .
همچنین خدمات رایگان توانبخشی ، خدمات درمانی و مشاوره‌ای درمراکز وابسته به کمیته امداد در این هفته به هموطنان ارائه می‌شود.

 اجرای طرح شفا، عیادت از بیماران ، جانبازان و معلولان در بیمارستانها و مراکز توانبخشی و حضور نمایندگان مقام معظم رهبری و روسای سه قوه در بیمارستانها، نواختن زنگ سلامت در مدارس کشور، تقدیر از ‪ ۳۰‬فعال عرصه سلامت ، تقدیر از ‪ ۳۰‬موسسه خیریه و تشکل غیردولتی از جمله برنامه‌های دیگر هفته سلامت است.

 در این هفته ، ستاد سلامت با همکاری نیروی مقاومت بسیج، اقدام به اعزام تیم‌های اضطراری عمومی برای مناطق محروم، ویزیت رایگان و خدمات مشاوره‌ای در سطح شهرها، ارائه بسته‌های آموزشی در پایگاههای مقاومت و راه‌اندازی مرکز اطلاع رسانی شفا با پنج خط تلفن به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای، می‌کند.

در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز برنامه های متنوعی از جمله برپائی نمایشگاههای دستاوردهای سلامت،انجام خدمات مختلف بهداشتی درمانی در سراسر استان فارس اجرا خواهد شد .نمایشگاه مرکزی هفته سلامت در بوستان آزادی شیراز می باشد.

لازم است همگی در این هفته با یادآوری ارزشهای سلامت و انجام آموزشهای عمومی در راه ارتقاء سلامت جامعه و خدمت به همنوعان خود سهیم شویم


نوروز

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/12/23 9:21 صبح

با گرامیداشت اربعین سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین و یاران همراهش خلاصه ای در مورد عید سعید نوروز ذکر می گردد

نوروز، از جشن‌های باستانی ایرانیان است که امروزه در محدوده جغرافیایی ایران باستان یعنی در کشورهای ایران، آذربایجان، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و بخش‌های کردنشین کشورهای عراق و ترکیه و سوریه، در روز ۱ فروردین (۲۱ مارس) هرسال برگزار می‌شود. برگزاری جشن نوروز همچنین در زنگبار واقع در افریقای شرقی که در قدیم سکونتگاه ایرانیان مهاجر بوده رواج دارد

چون آغاز جشن نوروز و آغاز سال نو در تقویم خورشیدی ایرانی بر پایه لحظه عبور مرکز زمین از نقطه اعتدال ربیعی تعیین می‌شود، جشن نوروز در همه نقاط زمین در یک لحظه شروع می‌شود.

پیشینه نوروز:به باور زرتشت، ماه فروردین (نخستین ماه گاهشماری خورشیدی ایرانیان) به فره‌وشی (سرزندگی) اشاره دارد که دنیای مادی را در آخرین روزهای سال دچار دگرگونی می‌کند. بنابراین، زرتشتیان، ده-روز را برای اینکه روح نیاکان خود را شاد کنند، گرامی می‎دارند. ممکن است این سنت که، برخی پیش از نوروز به گورستانها می‏روند، ریشه در این باور داشته باشد. یک روایت در مورد خاستگاه نوروز این است که در این روز کیاخسرو، پسر پرویز بردینا، به تخت سلطنت نشست و ایرانشهر را به اوج شکوفایی خود رساند.

روایت دیگر این است که در این روز ویژه (یکم فروردین)، جمشید، پادشاه پیشدادی، بر روی تخت طلایی نشسته بود در حالی‏که مردم او را روی شانه‏های خود حمل می‏کردند. آنها پرتوهای خورشید را بر روی پادشاه دیدند و آن روز را جشن گرفتند.

در زمانهای کهن، جشن نوروز در نخستین روز فروردین (۲۱ مارس) آغاز می‏شد، ولی مشخص نیست که چند روز طول می‏کشیده‏است. در بعضی از دربارهای سلطنتی جشن‏ها یک ماه ادامه داشت. مطابق برخی از اسناد، جشن عمومی نوروز تا پنجمین روز فروردین برپا می‏شد، و جشن خاص نوروز تا آخر ماه ادامه داشت. شاید بتوان گفت، در طی پنج روز اول فروردین جشن نوروز جنبه ملی و عمومی بود، در حالیکه طی باقیمانده ماه، هنگامی‏که پادشاهان مردم عادی را به دربار شاهنشاهی می‏پذیرفتند جنبه خصوصی و سلطنتی داشت.

جشن نوروز از آیین‌های باستانی و ملی ایرانیان می‌‌باشد. جزئیات چگونگی این جشن تا پیش از دوره هخامنشیان بر ما پوشیده است. در اوستا نیز هیچ اشاره‌ای به این جشن نشده است. همچنین از دید مذهب و باورهای دینی ایرانیان باستان در ارتباط با این جشن اطلاعاتی در دست نیست. اگرچه مطالبی کلی در تعداد اندکی از کتابهای نوشته شده در روزگار ساسانیان درباره جشن نوروز وجود دارد.

با استناد بر نوشته‌های بابلیها، شاهان هخامنشی در طول جشن نوروز در ایوان کاخ خود نشسته و نمایندگانی را از استانهای گوناکون که پیشکش‌هایی نفیس همراه خود برای شاهان آورده بودند می‌‌پذیرفتند. همچنین پارتیان و ساسانیان همه ساله نوروز را را با برپایی مراسم و تشریفات خاصی جشن می‌‌گرفتند. صبح نوروز شاه جامه ویژه خود را پوشیده و به تنهایی وارد کاخ می‌‌شد. سپس کسی که به خوش قدمی شناخته شده بود وارد می‌‌شد. و سپس والامقام‌ترین موبد در حالی که همراه خود فنجان، حلقه و سکه‌هایی همه از جنس زر، شمشیر، تیر و کمان، قلم، مرکب و گل داشت در حین زمزمه دعا وارد کاخ می‌‌شد. پس از موبد بزرگ ماموران حکومت در صفی منظم وارد کاخ شده و هدایای خود را تقدیم شاه می‌‌کردند. شاه پیشکش‌های نفیس را به خزانه فرستاده و باقی هدایا را میان حاضران پخش می‌‌کرد. ۲۵ روز مانده به نوروز، دوازده ستون با آجرهای گلی در محوطه کاخ برپا شده، و دوازده نوع دانه گیاه مختلف بر بالای هریک از آنها کاشته می‌‌شد. در روز ششم نوروز، گیاهان تازه روییده شده بر بالای ستونها را برداشته و آنها را کف کاخ می‌‌پاشیدند و تا روز ۱۶ فروردین که به آن روز مهر می‌‌گفتند، آنها را برنمی داشتند.

روشن کردن آتش هنگام عصر یکی دیگر از رسومی بود که بین مردم در نوروز عمومیت داشت. ریشه مراسم روشن کردن آتش توسط ایرانیان در آخرین چهارشنبه سال نیز به همین عمل ایرانیان باستان بازمی گردد. ایرانیان باستان به آتش احترام می‌‌گذاشتند. آن زمان عقیده بر این بود که آتش موجب تصفیه هوا می‌شود.

در نخستین بامداد نوروز، مردم روی یکدیگر آب می‌‌پاشیدند. پس از گرویدن به اسلام نیز این رسم بجا مانده است با این تفاوت که به جای آب از گلاب استفاده می‌شود. از دیگر رسوم نوروز، حمام رفتن و هدیه کردن شکر به یکدیگر در روز ششم فروردین بود. و یکی از باشکوه‌ترین سنتها نیز سبز کردن دانه گیاه در یک ظرف است که به آن "سبزه" گویند.

آئین ها:از جشن‌های متعددی که در ایران باستان مرسوم بوده، یا از جشن‌های اندکی که از آن عهد به یادگار مانده، هیچ یک به طول و تفصیل نوروز نیست. نوروز جشنی است که یک جشن کوچک‌تر (چهارشنبه سوری) به پیشواز آن می‌آید و جشنی دیگر (سیزده به در) به بدرقه آن. و نماد آن انداخت سفره هفت سین است

نوروز در گذشته دارای آداب چندی بوده است که امروز تنها برخی از آنها برجای مانده و پاره‌ای در دگرگشت‌های زمانه از بین رفته‌اند. از رسم‌های بجا مانده یکی راه افتادن حاجی فیروز است.

خانه تکانی :خانه تکانی از دیگر آئین‌های نوروز است. ده پانزده روز مانده به نوروز خانه تکانی شروع می‌شود. در این آئین، همه وسایل خانه گردگیری و شستشو می‌شود و پاک و پاکیزه می‌گردد.

چنان زوایای خانه را می‌‌روبند که اگر تا یک سال دیگر هم آن زوایا از چشم خانم خانه پنهان بماند یا فرصت پاکیزه سازی آنها به دست نیاید، قابل تحمل باشد.

وسواس برای این پاکیزه سازی تا به حدی است که در و دیوار خانه اگر نه هر سال، هر چند سال یکبار نقاشی می‌شود.

پس از خانه تکانی، نوبت سبزه کاشتن می‌شود. مادران حدود یک هفته مانده به نوروز، مقداری گندم و عدس و ماش و شاهی در ظرف‌هایی زیبا می‌‌ریزند و خیس می‌دهند تا آهسته آهسته بروید و برای سفره نوروزی آماده گردد.

کارت تبریک :کاری که پس از شکل گیری روش‌های جدید ارتباطی مانند نامه‌نگاری، یا شکل جدیدتر آن نامه‌های الکترونیکی رواج یافته، ارسال کارت شادباش است؛ یک هفته پیش از آغاز سال نو، زمان ارسال کارت‌های شادباش فرا می‌رسد، فرستادن کارت شادباش برای همه دوستان و آشنایان، و اقوامی که در دیگر کشورها یا شهرها زندگی می‌کنند، البته کاری پسندیده است، امروزه و بعد از رواج تلفن بیشتر به یک تلفن برای گفتن تبریک سال نو پس از تحویل سال بسنده می‌کنند.

دید و بازدید:دید و بازدید رفتن تاپایان روز ۱۲ فروردین ادامه دارد. اما معمولاً در همان صبح نوروز به دیدن اقوام نزدیک، مانند پدر و مادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ، پدر و مادر زن یا شوهر، عمه، عمو، خاله، دائی و... می‌‌روند.

روزهای بعد نوبت اقوام دورتر فرا می‌‌رسد و سر فرصت به دیگر اقوام و دوستان سر می‌‌زنند و دیدارها تازه می‌کنند. حتی اگر کسانی در طول سال به علت کدورت‌هایی که پیش آمده از احوال پرسی یکدیگر سر باز زده باشند، این روزها را فرصت مغتنمی برای رفع کدورت می‌‌شمارند و راه آشتی و دوستی در پیش می‌‌گیرند.

مسافرت:از آنجا که مدارس در ایام نوروز تا ۱۴ فروردین تعطیل است، فرصت خوبی برای سفر کردن به دست می‌آید. پس گروه کثیری از مردم به شهرهای دیگر و نقاط خوش آب و هوا ی کشور که در ایام نوروز از آب و هوای معتدل برخوردار است، سفر می‌کنند. اما این سفرها نیز خالی از دید و بازدید نیست. مردم به دیدار یکدیگر می‌‌روند و دیگران را به شام و ناهار دعوت می‌کنند. سفرهای زیارتی نیز که از دیرباز مرسوم بوده، همچنان رونق دارد. به این معنی که عده زیادی شب عید به قم یا مشهد وشیراز می‌‌روند و پس از یکی دو روز به خانه و کاشانه خود باز می‌‌گردند.

بیائیم ما نیز با معرفی آئین های مربوط به نوروز و ارائه نظر اسلام در این باره فرهنگ،تمدن و زیبائی های گذشته خود را به جهانیان بشناسانیم.

برگرفته از :ویکی پدیا


پای درس امام(س)

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/12/17 9:14 صبح

به مناسبت سالگرد درگذشت جانسوز یادگار عزیز امام(س) مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی

امام بزرگوار در نامه ها و یادآوری های ارزنده خود به فرزند برومندش سفارشهای  اخلاقی و توصیه های عرفانی جالبی داشته اند که توجه و دقت در آنها برای همگان لازم و مغتنم است.نظر شما را به برخی از آنها جلب نموده امیدوارم خداوند بزرگ توفیق عمل به آنها را به همه عنایت فرماید.

فرزندم... من آنچه ملاحظه کردم و مطالعه در حال قشرهای مختلف نمودم به این نتیجه رسیده ام که قشرهای قدرتمند ،رنجهای درونی وروانی و روحیشان از سایر اقشار بیشتر و آمال و آرزوهای زیادی که به آن نرسیده اند بسیار رنج آورتر و جگرخراش تر است.

پسرم هیچگاه دنبال تحصیل دنیا ،اگرچه حلال او باشد مباش که حب دنیا گرچه حلالش باشد راس همه خطایاست،چه خود حجاب بزرگ است و انسان را ناچار به دنیای حرام می کشاند.

در آن روزهایی که در زمان  رضاخان پهلوی و فشار طاقت فرسا برای تغییر لباس بود و روحانیون و حوزه ها در تب و تاب به سر می بردند شیخ نسبتا وارسته ای را نزدیک دکان نانوایی که قطعه نانی را می خورد دیدم که گفت:به من گفتند عمامه را بردار من نیز برداشتم و دادم به دیگری که دوتا پیراهن برای خودش بدوزد ،آلان هم نانم را خوردم و سیر شدم تا شب هم خدا بزرگ است ،پسرم !من چنین حالی را اگر بگویم به همه مقامات دنیوی می دهم باورکن.

باید توجه کنیم که منشا خوش آمد ما از مدح و ثناها و بدآمدنمان از انتقادها و شایعه افکنی ها حب نفس است که بزرگترین دام ابلیس لعین است .

از عیبجوئی ها نه برای آنکه به ناحق است افسرده می شویم و از مدحت و ثناها نه برای آنکه به حق است فرحناک می گردیم بلکه برای آنکه عیب من است و مدح من نیست،است که در اینجا و آنجا وهمه جا بر ما حاکم است.

اگر بخواهی صحت این این امر را دریابی اگر امری از تو صادر می شود عین آن یا بهتر و والاتر از آن از دیگری خصوصا آنان که همپالکی تو هستند صادر شود و مداحان به مدح او برخیزند برای تو ناگوار باشد و بالاتر آنکه ،اگر عیوب او را به صورت مداحی درآورند و تو از این امر ناراحت شوی ، در این صورت یقین بدان که دست شیطان و نفس بدتر از او در کار است

روحشان شاد و با اجداد طاهرینشان محشور باد


به یاد دوست

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/12/13 9:58 صبح

اول خردادماه سال  1367 بود من و دوستم علیرضا که هردو در رشته پزشکی مشغول به تحصیل بودیم و از طرفی ترم گذشته را نیز در جبهه های نور علیه ظلمت گذرانیده بودیم با سرعت و تلاش بیشتری خود را به دیگر همکلاسی ها می رساندیم .از طرفی پیام تاریخی حضرت امام به مناسبت انتخابات مجلس سوم هم  هر لحظه در گوشمان طنین انداز بود جملاتی نظیر :(حسینیان آماده باشید امروز ایران کربلاست و درنگ امروز فردای اسارت باری به دنبال دارد ) چه ارتباطی با انتخابات می توانست داشته باشد؟! .

گرچه ظاهرا در دانشگاه بودیم ولی دلمان جای دیگری بود خبر بازپس گیری فاو توسط عراق و تحرکات جدید دشمن در جبهه های  دیگر طاقتمان را به پایان برده بود، فردای آنروز دوباره عازم سرزمین نور شدیم. علیرضا که جانباز انقلاب بود و عصب دستش در عملیات والفجر 8 دچار آسیب شدید شده بود و پنجه های هنرمندی نیز داشت معمولا در تبلیغات گردان کار می کرد و تصاویر زیبای شهدا را رسم میکرد،نقاشی میکرد، شعر می گفت و خط می نوشت .او این بار حال و هوای دیگری داشت در راه رفتن به من می گفت این سفر سفر آخر است کاشکی شعر هایم را از دسترس دیگران دور کرده بودم ولی من متوجه منظورش نمی شدم .

خود را برای عملیات بیت المقدس 7 آماده می کردیم و عاشقان حال و هوای دیگری داشتند او نیز خود را آماده رفتن می کرد، به شوخی به ایشان گفتم :شما را که راه نمی دهند شما باید عقبه را نگهدارید ولی ایشان مصمم در جوابم گفت این بار دیگر باید بیایم وبا حالی که در بار های قبلی وصیت نامه نمی نوشت مشغول نوشتن وصیت نامه شد .

ساعاتی قبل از اعزام به خط از طرف فرمانده گردان اعلام شد که شما دو نفر بایستی اینجا بمانید به دلیل اینکه ما دانشجوی رشته پزشکی بودیم و در آینده کشور به ما نیاز داشت!این خبر مانند پتک سنگینی بر سرمان فرود آمد خدایا مگر ما چه گناهی مرتکب شده ایم که لیاقت حضور در خیل سربازانت را نیافته ایم؟

با اصرار و التماس او و معاونینش را راضی کردیم تا ما را نیز به عنوان غباری بر لباس هایشان در عملیات شرکت دهند. کاروان با خوشحالی و شور زایدالوصفی عازم خط مقدم جبهه ها شد گویی هر کدام از آنان شیرین ترین دوره عمرشان را می گذراندندصدای هلهله و شادی یک لحظه در اتوبوس قطع نمی شد و راننده ای که ما را به طرف خط می برد از این مساله بسیار متعجب بود که  افراد اینچنین به سوی مرگ می شتابند.

در مسیر رفتن یکی از رزمندگان دچار مشکل شده و قادر به ادامه حرکت نبود علیرضا با حالی که دستانش قدرت حمل وسائل خودش را نیز نداشت از من خواست تا وسائل آن رزمنده را نیز بر پشت او ببندم، خواستم مانع شوم ،اصرار کرده و وسائل را با خود آورد. شب 22 خردادماه عملیات در منطقه شلمچه آغاز شد رزمندگان در ساعات اولیه به سرعت به اهداف از پیش تعیین شده دست یافتند جنگ سختی در گرفته بود و فردای آنروز و در شدت گرمای حدود 50 درجه من و علیرضا از هم جدا شدیم دیگر خستگی و تشنگی رمق رزمندگان را گرفته بود تعدادی از همرزمان نیز  در برابر دیدگانمان در خون خود غلتیده و به سوی معبود پر می کشیدند و عده بیشتری نیز زخمی شده و با یادگاری پرافتخار به پشت جبهه منتقل می شدند. عملیات به پایان رسیده و ما نیز به مقر خود در پشت جبهه رفتیم بی صبرانه منتظر دیدن علیرضا بودم که دوستان ما را لیلی و مجنون می نامیدند ولی گویی از آمدنش خبری نبود، خدایا نکند اتفاقی افتاده باشد.

پس از مدتی انتظار ناباورانه خبر شهادت آن بزرگمرد را شنیدم آری شهید دکتر علیرضا فیروزی به آرزوی دیرینه اش دست یافته بود و ما را در غم هجران خود تنها گذاشت. او شاعری توانا بود که اشعارش را زنده یاد نصرالله مردانی در کتاب شهیدان شاعر ذکر نموده است و نقاش چیره دستی بود که هم اینک تابلوهای زیبایش زینت بخش هر کوی و برزن و موزه های شهداست.

در وصیت نامه او می خوانیم که:می خواهم آخرین تابلو نقاشیم را را با رنگ سرخ خون نقاشی کنم و آخرین شعرم را برای شهادت بگویم می خواهم شهید شوم روحش شاد و راهش پر رهرو باد.


بلای اعتیاد

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/12/10 9:47 صبح

اعتیاد یــک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش «بیمار» توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فـــرد مـــعتاد دوباره گرفتار « مواد اعتیاد آور» می‏ گردد.

سالانه حدود دو هزا تن مواد مخدر وارد کشور می شود که از این مقدار حدود سیصد تن توسط مامورین مبارزه با مواد مخدر کشف شده ،حدود هفتصد تن در داخل کشور مصرف شده و بقیه نیز به صورت ترانزیت از کشور خارج می گردد.بیشترین افراد معتاد در کشور در سنین 30-20 سلگی بوده و بیشترین ماده مصرفی نیز تریاک می باشد.

یکی از مهمترین روشهای مبارزه با مواد مخدر  کاهش تقاضا برای مصرف یعنی ایجاد مصونیت در فرد و خانواده و در نهایت کل جامعه است

مواد مخدر شایع در ایران:

تریاک:ماده ای قهوه ای رنگ و دارای قوام خمیریاست که به صورت کشیدنی و خوراکی مصرف می شود.

هروئین:پودر نرم و سفیدی است که به صورت کشیدنی ،استنشاقی و تزریقی مصرف می شود

حشیش، بنگ، ماری جوانا:قسمت های مختلف گیاه شاهدانه که به صورت کشیدنی و خوراکی مصرف می شود

قرص های شیمیایی:از ترکیبات مواد مخدر مانند قرص اکستازی

الکل:به صورت خالص یا ترکیب با مایعات دیگر وبه صورت نوشیدنی مصرف می شود.

اعتیاد به موادمخدر یکى از عوامل اصلى شیوع بیماری‏هاى ایدز و هپاتیت می‏باشد.
موادمخدر آنچنان آرام و بی ‏صدا برجسم و روان مصرف‏ کننده مستولى می‏گردد که هیچ معتادى آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی ‏آورد.

اعتیاد سبب تباهى میلیون‏ها مغز فعال می‏شود که سرمایه‏ هاى آینده جامعه بشرى بشمار می ‏روند.
اعتیاد به مواد یکی از معضلات بهداشتی، روانی و اجتماعی جهان امروز است. اعتیاد به داروهای مجاز و غیرمجاز در چند دهة گذشتة بسیار فراگیر شده است و حاکی از بروز یک مشکل جدی درسلامت جسمی، روانی واجتماعی است و درمان آن نیز نیاز به یک عزم جدی و کار همگان دارد.

اگر افرادی از دوستان و آشنایان را می شناسید که معتاد هستند

به فرد معتاد اطمینان دهید در صورت تصمیم قطعی ،موفق به ترک اعتیاد خواهد شد

به بیمار توضیح دهید که اگر زودتر برای درمان خود اقدام نکند افراد بیشتری از اعتیاد او باخبر خواهند شد و در نظر اطرافیان موقعیت بدتری پیدا خواهد نمود

از او بخواهید که مشکل خود را با خانواده و نزدیکان دلسوز درمیان بگذارد و از نزدیکانش نیز بخواهید تا با تقویت رابطه با او امکان ارتباط معتاد با دوستان بیمارش را قطع کنند.

در صورت داشتن هر گونه سؤال و ابهام در خدمت شما هستم.

به مطلبی که در این باره از قول اینجانب در برخی خبرگزاری ها منتشر شده توجه نمائید.

http://archive.gulfnews.com/articles/02/07/07/56806.html


آنفلوانزای پرندگان(مرغی)

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/12/6 9:59 صبح

آنفلوانزای پرندگان، یک بیماری عفونی است که با گذشت زمان ابتلای به آن بیشتر می‌شود و همچنان انسان‌ها و مناطق بیشتری از دنیا را گرفتار می‌کند. 
در بسیاری از  موارد، اسهال آبکی در مراحل اولیه بیماری دیده می‌شود که گاهی یک هفته قبل از علایم تنفسی اتفاق می‌افتد و برخی بیماران درد شکمی، تهوع و سردرد نیز دارند.

  خوشبختانه انتقال بیماری از انسان به انسان در آنفلوانزای پرندگان بسیار نادر بوده و منجر به زنجیره مداوم انتقال نشده است. میزان مرگ‌ومیر در میان مبتلایان به این بیماری صد درصد است،و از بین بردن پرندگان مبتلا به عفونت و پرندگانی که در تماس با موارد آلوده بوده‌اند، مهم‌ترین راه ممانعت از انتقال این بیماری به انسان است.

لازم است  همه کسانی که در معرض تماس با پرندگان آلوده قرار می‌گیرند، به خصوص کارگران مرغداری‌ها، از لباس و کفش مخصوص و عینک استفاده کنند. و داروهای ضد ویروس تهیه شده نیز در دسترس کارگران باشد تا در موقع لزوم، مورد استفاده قرار بگیرند.  مسافران باید از تماس مستقیم یا لمس کردن پرندگان زنده، بیمار یا مرده و لمس کردن سطح آلوده با مدفوع و ترشحات این پرندگان پرهیز کرده و از حضور در مزارع رشد و تکثیر پرندگان و بازارچه‌های فروش پرندگان زنده خودداری کنند. 
یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری،شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون می باشد.

این بیماری ابتدا به صورت سرماخوردگی و آنفلوانزای معمولی با علائمی همچون آبریزش بینی، اشک ریزش چشم‌ها، تب، استخوان‌درد و گاه سرفه خود را نشان می‌دهد.و  پس از چند روز، علایم بیماری شدت یافته و سرفه‌های مکرر با دفع خلط، اسهال و گاه اسهال خونی و خونریزی از لثه‌ها در فرد مبتلا بروز می‌کند.

 این بیماری از طریق ماکیان و خوردن گوشت خام آلوده به انسان قابل انتقال است، البته گاه نیز از طریق پرندگان مهاجر به کشورهای دیگر منتقل می‌شود. تزریق واکسن آنفلوانزا در افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و مبتلایان به سرطان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضروری است.

بایستی بدون هراس و نگرانی تمهیدات لازم و مراقبتهای مورد نیاز در مقابله با این بیماری را به عمل آوریم.

در صورت داشتن هر سؤال در این زمینه جوابگوی شما عزیزان می باشم.



مویه ای با مهدی فاطمه(س)

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/12/3 3:11 عصر

 

السلام علیک یا اباصالح المهدی(عج)اگر امروز جلوی ترور و انفجار گرفته نشود فردا همه گرفتار خواهیم شد

سلام بر تو ای تنها ذخیره الهی

وسلام بر تو ای احیاگر دین

مولای من و ای امید و آرزوی همه مشتاقان

از محضر بلندتان عذر می خواهم که به خود جرات داده تا به خاطر حوادث تاثربار اخیر عرض تسلیتی داشته  و با شما درد دلی کرده باشم.

می خواهم مروری کوتاه داشته باشم بر همه مصیبت هایی که ظالمان عالم بر اجداد طاهرینت روا داشته اند وبه خاطر هرکدام از آنها قلب مبارکتان به درد آمده و اشکهای پاکتان جاری شده است.

به خاطر یادآوری حوادث صدر اسلام و تنهایی و غربت رسول گرامی اسلام (ص)در روزهای اغازین دعوت وگستاخی ها و نا ملایماتی که توسط ابو سفیانها و ابولهب ها و... در قبال آن حضرت انجام  شده است.

به خاطر آن روزهایی که زورگویان عالم پیامبر عظیم الشان(ص) و یاران همراهش را در شعب ابوطالب مورد آزار و اذیت و تحریم قرار دادند.

برای یادآوری مظلومیتهای جد بزرگوارتان امام علی (ع) در روزهایی که با تشکیل سقیفه حقش را غصب نمودند و ناجوانمردانه زهرای عزیزش(س) را بین در و دیوار مضروب ساخته و او را به شهادت رساندند و به خاطر روزی که  در مسجد کوفه محاسن شریفش را با رنگ سرخ خون پاکش خضاب نمودند.

برای مظلومیت امام مجتبی (ع) و بی مهری ها و ستمهایی که بر او روا داشتند و سرانجام او را با زهر کین مسموم نمودند.

و یادآوری دورانی که جگرگوشه پیامبر(ص) حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را در صحرای کربلا مظلومانه و با لب تشنه شهید کردند و فرزندان و خاندان شریفش را به اسارت بردند.

به خاطر نامردمی هایی که نسبت به هر یک از ائمه بزرگوار ابراز نمودند و به واسطه مصیبت بزرگی که در عصر حاضر توسط ایادی استکبار و دشمنان کینه توز و قسم خورده اسلام بر همه مسلمانان وارد شده است به دلیل گستاخی و اهانت غربی ها در حق پیامبر رحمت و اسوه نیکوی خلقت حضرت محمد(ص) و چاپ و انتشار کاریکاتور های اهانت آمیزشان و حمایت های نابخردانه سردمداران سلطه و زور از آنان

و سرانجام به خاطر عمل ددمنشانه هتک حرمت به حرم مطهر امام هادی (ع) وپدر بزرگوارتان و انفجار در شهر مقدس سامراء

این مصیبت بزرگ را به محضر مبارک شما،رهبر انقلاب و همه علمای اسلام تسلیت می گویم.

همچنانکه در گذشته هم شاهد بوده ایم اطمینان داریم که نور خدا ابدی و خاموش ناشدنی است و دشمنان اسلام ثمره ای جز نابودی و رسوایی نخواهند داشت و خورشید پرفروغ اسلام با دعای خیر بنده صالحش  هر روز پرفروغ تر متجلی خواهد شد.

ان شاءالله 


   1   2      >