سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصاحبه با ایسنا و اشتباه عنوان

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/12/5 9:12 صبح

خبرگزاری دانشجویان ایران - شیراز
سرویس: بهداشت و درمان - خانواده

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مردان کشور ما به دلایل متعدد و گرفتاری های شغلی و بعضاً مالی توجه به سلامت خود را در اولویت آخر قرار می دهند.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، دکتر اجرایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نام‌گذاری روز سوم اسفندماه به نام « روز ملی سلامت مردان » گفت: معاینه رایگان آنها در این روز در مراکز درمانی می تواند انگیزه خوبی برای توجه به سلامت آنها باشد.

به گفته وی، بیماری های مردان کشورعموماً بیماری ناشی از محیط کار، بیماری های قلبی و بیماری های نهفته ای همچون بیماری های لثه، پروستات، تومورهای کلیه و جنسی که با عوارض وخیمی همراه است، می باشد که اکثر آنها به صورت اتفاقی با یک یا چند آزمایش در مردان مشخص می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهم ترین عوامل مرگ و میر مردان در کشور را سرطان‌ها از جمله سرطان ریه (90 درصد به دلیل مصرف سیگار)، سرطان پروستات و سرطان روده و رکتوم، سکته مغزی، دیابت و بیماری‌های کلیوی مزمن دانست.

وی وضعیت تغذیه و میزان تحرک را در بین مردان نامناسب دانست و افزود: شرایط اجتماعی، کار و موارد دیگر باعث می‌شود تا از غذاهای آماده و کم ویتامین بیشتر استفاده کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام روزانه 30 تا 45 دقیقه فعالیت مفید ورزشی و برنامه ریزی مناسب ورزشی در طول روز و استفاده از غذاهای مناسب را از عواملی عنوان کرد که نقشی اساسی در سلامت مردان دارند.

در این خبر ایسنا اشتباها مرا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی نموده که اینجانب یکی از مدیران این معاونت می باشم.


دهه فجر و کارنامه دولتها

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/11/15 12:29 عصر

 انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که خداوند در دهه جاویدان و پرافتخار فجر به مردم ایران ارزانی داشته و همگان وظیفه داریم با دل و جان برای نگهداری این امانت و نعمت عظیم تلاش کنیم.

هم اینک با گذشت بیست و هشت سال از آن دوران به یاد ماندنی خوب است نگاهی هرجند گذرا به کارنامه دولتهای پس از انقلاب داشته باشیم.

در مورد دولت موقت،دولتهای بنی صدر ، شهید رجائی و دیگر کابینه هایی که دارای عمر کوتاه و شرائط خاص آن دوران بودند نمی توان ارزیابی دقیق و عالمانه ای انجام داد  ولی کارنامه دولتهای سوم تا هفتم را می توان مورد بررسی و قضاوت قرار داد.

1-در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری دولت میر حسین موسوی در شرائطی عهده دار اداره کشور شد که مدت زمان زیادی از شروع جنگ ناخواسته و تحمیلی عراق علیه ایران نمی گذشت و حوادث تابستان خونین سال 1360 ضربات غیر قابل جبرانی را بر انقلاب وارد کرده بود ولی شور و حال زمان انقلاب و مشارکت و پایمردی گسترده وتوقع بسیار کم مردم باعث شد تا با همه فشارها و کمبودها از این آزمون سربلند بیرون بیائیم.

2-در سالهای پایانی جنگ تحمیلی شاهد افزایش فشارها،خستگی مردم و بروز برخی اختلافات و ظهور جناحها و جریانات سیاسی بیشتر در کشور بودیم ،پایان جنگ و ارتحال جانسوز و ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز دو حادثه ای بودند که بر شرائط آن دوران بی تاثیر نبودند و از طرفی توقع مردم در برخورداری از رفاه و آسایش بیشتر زیادتر شده بود، در این دوران شاهد خدمتگزاری دولت سازندگی به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی بودیم که با تلاش فراوان در راه پیشبرد اهداف نظام و بازسازی زیرساختهای کشور خدمت نمودند ولی در سالهای پایانی دور دوم ریاست جمهوری ملت هوشمند ایران احساس نمودند که در تعیین سرنوشت و اداره امور کشور دارای تاثیر و نقش کمتری شده اند.

3- در انتخابات دولت هفتم  شاهد حضور بی سابقه و پرافتخار مردم در صحنه بودیم به گونه ای که حتی تا کنون نیز چنین مشارکت گسترده ای اتفاق نیفتاده است و در نتیجه آن و برخلاف انتظارات دولت آصلاحات به ریاست آقای خاتمی شکل گرفت و در کنار ادامه فعالیتهای گسترده اقتصادی شاهد بروز فعالیتهای بیشتر سیاسی و دلگرمی مردم در تاثیر نقش خود در اداره امور کشور بودیم.

4-افزایش بیشتر اختلافات سیاسی و بی اعتنایی جناحهای موجود سیاسی به باورها و مطالبات مردم و بی توجهی دست اندرکاران امور کشور باعث ایجاد فضائی شد تا باز شاهد رویگردانی مردم از جناحهای سیاسی  و انتخاب آقای احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور نهم باشیم در دولت نهم توجه به نیازها و مطالبات اقتصادی مردم و تقسیم ثروتهای موجود در جامعه به افراد محرومتر مورد توجه قرار گرفت و شاهد شکل گیری دولت با افرادی متفاوت از دولتهای گذشته بودیم.

اما در مجموع نمی توان نمره کسب شده دولتها از نظر خدمات رسانی و توجه به خواسته ها ،پرهیز از جناح بازی و باند بازی و دخالت سلائق شخصی و... را چندان از هم متفاوت دانست هرچند ممکن است بعضی از دولتها در بعضی از برنامه ها دارای نمراتی بهتر و در برخی نیز دارای نمرات ضعیف تری باشند ولی معدل کل آنها خیلی به هم نزدیک می باشد و به همین خاطر نیز علیرغم بهبود وضعیت فروش نفت،تکمیل زیرساختها و افزایش فعالیتهای عمرانی توفیق محسوسی در رفع نیازها و مطالبات مردم نداشته ایم.هرچند در همه دولتها تلاش و نیت روسای دولت و اکثریت اعضای دولت در راستای تامین خواست مردم و رسیدن به آرمانهای انقلاب و پیاده نمودن منویات ارزشمند امام راحل (س) و مقام معظم رهبری بوده است.


آبله مرغان

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/11/6 7:52 عصر

آبله مرغان شما را هم تهدید می کند

این روزها شاهد بروز موارد زیادی از بیماری آبله مرغان در جامعه و در بین کودکان می باشیم. به خلاصه ای در این باره توجه نمائید.

آبله‌ مرغان‌ نوعی بیماری‌ خفیف‌ و بسیار مسری‌ است که‌ توسط‌ ویروس‌ هرپس‌ زوستر ایجاد می‌ شود و می تواند عواقب فراوانی را به دنبال داشته باشد. این‌ بیماری‌ می ‌تواند در هر سنی‌ رخ‌ دهد که البته در کودکان‌ شایع ‌تر است‌.
بیماری آبله مرغان می تواند علایم فراوانی داشته باشد که در این میان گفته می شود این علایم برای کودکان خفیف تر و برای بزرگسالان شدیدتر است. به گفته محققان تب‌، درد شکمی‌ یا احساس‌ ناخوشی‌ عمومی‌ که‌ 2-1 روز طول‌ می ‌کشد، بثورات‌ پوستی‌ که‌ تقریبا در هر جای‌ بدن‌ می ‌تواند پدید آید از جمله‌ روی‌ پوست‌ سر، ، داخل‌ دهان‌، بینی‌، گلو، یا مهبل از جمله مهم ترین نشانه هایی محسوب می شود که می تواند بروز آبله مرغان را نشان دهد‌. تاول‌ ها ممکن‌ است‌ در نواحی‌ بسیار وسیعی‌ از پوست‌ گسترده‌ شده‌ باشند، اما در دست‌ و پا کمتر ظاهر می‌ شوند. این تاول‌ ها در عرض‌ 24 ساعت‌ می ‌ترکند و در محل‌ آنها دلمه‌ تشکیل‌ می‌شود. هر 4-3 روز مجموعه‌ هایی‌ از تاول‌ های‌ جدید به‌ وجود می‌ آیند. در این میان باید توجه داشت که در بزرگسالان‌ یک‌ سری‌ علایم‌ شبیه‌ آنفلوآنزا وجود دارد.

علل‌ بروز آبله مرغان
عفونت‌ با ویروس‌ هرپس‌ زوستر مهم ترین عاملی است که باعث می شود بیماری آبله مرغان بروز کند. این‌ ویروس‌ از راه‌ قطره‌ های‌ ریز در هوا یا تماس‌ با ضایعات‌ پوستی از فرد بیمار انتقال‌ می ‌یابد. دوره‌ نهفته‌ پیش‌ از آغاز علایم‌ بیماری‌ 7 تا 21 روز است‌.
اگر مادر یک‌ نوزاد قبلا یا در حین‌ دوران بارداری‌ آبله‌ مرغان‌ گرفته‌ باشد، کودک‌ وی‌ تا چندین‌ ماه‌ در برابر آبله‌ مرغان‌ ایمنی‌ خواهد داشت، اما این‌ ایمنی‌ در عرض‌ 4 تا 12 ماه‌ پس‌ از تولد کاهش‌ می ‌یابد. در این میان گفته می شود که استفاده‌ از دارو های‌ سرکوب‌ کننده‌ دستگاه‌ ایمنی‌ بدن می تواند این عارضه را شدیدتر کند.

پیشگیری‌ از آبله مرغان
در حال‌ حاضر نمی ‌توان‌ از بیماری آبله مرغان‌ پیشگیری‌ به‌ عمل‌ آورد. سرم‌ حاوی‌ پادتن‌ علیه‌ این‌ ویروس‌ برای‌ افرادی‌ که‌ خطر ایجاد بیماری‌ خطرناک‌ در آنها زیاد است‌(مثل‌ کسانی‌ که‌ دارو های‌ ضد سرطان‌ یا سرکوب‌ کننده‌ ایمنی‌ دریافت‌ می ‌کنند) استفاده‌ می ‌شود. به تازگی نیزً یک‌ واکسن‌ جدید برای‌ این‌ بیماری‌ مورد تائید قرار گرفته‌ است‌.

عواقب‌ آبله مرغان
توجه داشته باشید که این بیماری به صورت خود به خودی درمان می شود. کودکان‌ معمولا در عرض 7 تا 10 روز بهبود می ‌یابند، در بزرگسالان‌ این‌ مدت‌ بیشتر است‌ و احتمال‌ بروز عوارض‌ در آنها نیز شدت خواهد یافت. پس‌ از بهبود، فرد برای‌ تمام‌ عمر در مقابل‌ آبله‌ مرغان‌ ایمنی‌ دارد.
گاهی‌ پس‌ از طی‌ شدن‌ سیر بیماری‌ آبله‌ مرغان‌ ویروس‌ در بدن‌ به‌ حالت‌ خفته‌ باقی‌ می ‌ماند(احتمالا در ریشه‌ اعصاب‌ نزدیک‌ نخاع‌). این‌ ویروس‌ خفته‌ ممکن‌ است‌ سال‌ ها بعد دوباره‌ بیدار شود و بیماری‌ زونا را ایجاد کند. بیماری آبله مرغان می تواند شامل عوارض زیر شود:
*عفونت‌ باکتریایی‌ ثانویه‌ برروی‌ تاول ‌های‌ آبله‌ مرغان‌
*عفونت‌ ویروسی‌ چشم‌
*ندرتا آنسفالیت‌(التهاب‌ یا عفونت‌ مغز)
*احتمال‌ بروز زونا سال‌ ها بعد در دوران‌ بزرگسالی‌
*ندرتا باقی ‌ماندن‌ جای‌ تاول‌، در صورتی‌ که‌ تاول‌ عفونی‌ شود
*میوکاردیت‌(التهاب‌ عضله‌ قلب‌)
*آرتریت(التهاب‌ مفصل‌) به‌ طور گذرا
*ذات‌ الریه‌
*نشانگان‌ رای‌
درمان‌ های آبله مرغان

تشخیص‌ بیماری آبله مرغان معمولا با ظهور تاول ‌های‌ پوستی‌ داده‌ می ‌شود و بنابراین‌ انجام‌ آزمایش‌ ضرورتی‌ ندارد. به طور کلی درمان‌ با هدف‌ تخفیف‌ علایم‌ انجام‌ می‌گیرد. به طور کلی برای‌ کاهش‌ خارش‌ از پارچه‌، حوله‌، یا کمپرس‌ آب‌ سرد استفاده‌ می شود. باید بیمار را تا حد امکان‌ آرام‌ و خنک‌ نگه داشت. گرما و تعریق‌ باعث‌ بروز خارش‌ می‌شوند. شما باید ناخن‌ ها را کوتاه‌ نگه دارید تا بیمار نتواند خود را بخاراند. خاراندن‌ تاول ‌ها می‌تواند باعث‌ عفونت‌ ثانویه‌ شود.
بی‌حس‌کننده ‌های‌ موضعی‌ و آنتی ‌هیستامین‌ های‌ موضعی‌ می توانند از شدت این بیماری بکاهند. این‌ دارو ها موجب‌ تخفیف‌ خارش‌ به‌ سرعت‌ و در کوتاه‌ مدت‌ می‌ شوند. محصولاتی‌ که‌ حاوی‌ لیدوکایین‌ و پراموکسین‌ هستند کمترین‌ احتمال‌ بروز واکنش‌ های‌ آلرژی‌ را دارند. لوسیون‌ های‌ حاوی‌ فنول‌، منتول‌ و کافور(مثل‌ لوسیون‌ کالامین‌) نیز شاید توصیه‌ شود. دستور دارویی‌ را در مورد محصولات‌ فوق‌ رعایت‌ کنید.
اگر تب‌ وجود دارد باید از استامینوفن‌ استفاه‌ شود. به‌ هیچ‌ عنوان‌ آسپیرین‌ را نباید به کار برد، زیرا این‌ دارو ممکن‌ است‌ در بروز نشانگان‌ رای(یک‌ نوع‌ آنسفالیت‌) در کودکانی‌ که‌ دچار عفونت‌ ویروسی‌ هستند نقش‌ داشته‌ باشد.


بیماری سالک

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/10/25 9:37 صبح

سالک یک بیماری مزمن پوستی بدون درد، تب و مشترک میان انسان و تعدادی از حیوانات از جمله جوندگان و سگ است که توسط پشه خاکی از فرد بیمار، به دیگران انتقال می یابد.
    این بیماری به ویژه در فصول گرم سال و در مناطق گرمسیر کشور، بیشتر مشاهده می شود.
    
علائم بیماری:
   
 بیماری سالک بسته به تعداد محل های گزش پشه به صورت یک زخم یا زخم های متعدد در نقاط باز بدن مانند صورت، بینی، گوش، دست و پا ایجاد می شود. محل گزش ابتدا به صورت یک برآمدگی قرمز رنگ است که سپس به گره سفت و کبود رنگی تبدیل می شود و درصورت عدم درمان مناسب، زخمی شده و با بهبود هر زخم یک جوشگاه فرورفته و پایدار به وجود می آید.در این میان اضافه شدن عفونت های ثانویه ممکن است زخم سالک را به فرم های عفونی دیگر تبدیل کند.

ناقل بیماری سالک ، حشره ی بسیار کوچکی به نام پشه خاکی است که روزها در پناهگاه های تاریک و گرم و مربوط زندگی می کند . پشه خاکی شبها تخم های خود را در داخل زباله ، لانه ی جوندگان و گودال های مرطوب قرار داده و نوزادان آن در مرحله کرمینه در همین محل رشد می کنند.

عامل بیماری ، انگل تک یاخته ای است به نام لیشمانیا که در زخم های پوستی ناشی از این بیماری در انسان ، جوندگان و سگ وجود دارد . تمایل زیاد پشه خاکی به خون خواری از زخم های سالک سبب ورود انگل به داخل بدن پشه می گردد . یکی دیگر از راه های انتقال بیماری تمای زخم های عادی با ترشحات سالک بیمار می باشد .

دو نوع سالک به طور معمول شناخته شده است :

الف)سالک خشک یا نوع شهری : در این نوع ، ضایعه پوستی دارای ظاهری خشک بوده و تعداد زخم های کم و بدون درد می باشد .

ب)سالک مرطوب یا نوع روستایی : زخم دارای ظاهری مرطوب بوده و دردناک می باشد . تعداد زخم های زیاد و وسیع بوده و بیشتر در دست و پا دیده می شود .

راه های پیشگیری از بیماری :

1_نصب توری فلزی درجلوی درب وپنجره ها .

2_استفاده از پشه بند .(اگر بتوان از پشه بند آغشته به سم پرمترین استفاده نمود بسیار مؤثرتر است.)

3_جمع آوری و دفع صحیح زباله از محیط زندگی و جلوگیری ازتجمع زباله ها در محیط زیست .

4_بهسازی و نظافت محیط زندگی و مرمت سوراخها و شکاف های موجود در دیوار و سقف منازل .

5_استفاده منظم و صحیح از حشره کش های خانگی جهت مبارزه با پشه خاکی در اماکن سربسته .
6_حفاظت از زخم سالک با گاز استریل یا لباس مناسبی که محل زخم را بپوشاند و از پخش آلودگی آن جلوگیری نماید .


نائب الزیاره

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/10/19 3:9 عصر

در مدت حدود یک ماه گذشته توفیق زیارت بیت الله الحرام و حضور در سرزمین مقدس مکه و مدینه وزیارت قبور مطهر پیامبر عظیم الشان(ص) وائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین نصیب گردید و اجازه حضور در میان زائران کعبه آرزوها و طواف در حریم یار و کوی دوست را پیدا نمودم حضور در این مکانهای مقدس باعث صفای دل و جلای روح آدمیان شده و هرکس به اندازه درک و شناخت خود جرعه های گوارایی از این زلال بی انتها مشتاقانه می نوشند تا لا اقل برای مدتی خود را نسبت به خالق هستی و معبود خویش نزدیکتر ببینند .

حضور مؤمنین و بندگان شایسته خداوند در زمانها و دوران مختلف و طواف انبیاء و اولیاء وصالحین بر گرداگرد این خانه با صفا و وجود مزار شریف و تربت مقدس دهها نفر از پیامبران،ائمه،صحابه و شهدا و صالحین در این سرزمین مقدس آن را دارای آنچنان قداست و جاذبه ای نموده است که هر انسانی را ناخودآگاه مجذوب خود نموده و جلوه هایی از اقیانوس بی کران فیض و رحمت را نصیبش نموده و در چشمه فیاض و جوشان مغفرت الهی شستشویش می دهد.

توفیق ادای نماز اول وقت،قرائت قران و ذکر و دعا و طواف و زیارت خود یکی از سرمایه های معنوی این سفر بزرگ می باشد.

امیدوارم توفیق حضور در میان حاجیان و درک لذت و حظ قدم گذاشتن بر جای پای انبیاء و اولیا نصیب همه مشتاقان و دلدادگان گردد.در این مدت به اندازه بضاعت خود نائب الزیاره همه دوستان بوده و در فرصت ها و مکانهای مختلف دعاگوی اغلب عزیزان بوده ام.


توفیق حج با قرآن

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/9/14 8:22 صبح

اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته در چنین روزهائی بود که نوشتم با همه بی لیاقتی و کم معرفتی توفیق زیارت خانه خدا و تشرف به بارگاه ملکوتی پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام در مدینه را پیدا نموده ام و سعادت یار شد تا چون قطره ای در میان دریای خروشان زائرین بیت ا... الحرام قرار گرفته و در امواج زیبای سالکان کوی دوست تطهیر یابم . پس از حضور در سرزمین وحی و زیارت اماکن مقدسه و شرکت در مراسم میلیونی حج و صحرای عرفات و مشعر و منا شهر مکه را به مقصد مدینه النبی(ص)  و زیارت حضرت رسول (ص) و ائمه هدی علیهم السلام ترک نمودیم . در یکی از روزهای به یادماندنی برای زیارت قبر مطهر حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) و شهدای احد به آن منطقه رفتیم. آنجا دارای فضایی خاص و صحنه ای حزن انگیز بود که هر انسانی را به زمان صدر اسلام می برد آن هنگام که ناجوانمردانه این شهدای گرانقدر را با وضعی اسف بار به شهادت رساندند. در این هنگام سیدعباس که خود از سادات جلیل القدر و داماد یکی از علمای بزرگ بود گفت که همسرم سفارش نموده که اگر می خواهید سال آینده دوباره سعادت حضور در این سرزمین را پیدا کنید به قصد حضرت حمزه علیه السلام شصت بار سوره یس را بخوانید به گونه ای که بار اول آنرا بر بالای تربت مقدسش و بقیه را در زمانهای بعد بخوانید. هر چند که از لحاظ ظاهری این امید عملی نبود و حتی مدیر ، روحانی و خدمه کاروان ها نیز امکان تشرف دو سال پشت سر هم را پیدا نمی کردند ولی این حرف آنچنان بر دلم نشست که ناخودآگاه نیت کرده و سوره یس را با این قصد شروع نمودم . پس از بازگشت و با حالی که اعلام شده بود مدیران دولتی حتی المقدور از به جا آوردن حج مستجی خودداری نمایند ، قرائت بقیه سوره یاسین ها را ادامه دادم تا اینکه قبل از اتمام شصت بار قرائت از طرف یکی از کاروانها اعلام نمودند که می توانم امسال نیز به همراه آنان مشرف شوم و دوباره همچون غباری بر دامن حاجیان نشسته و با اولین پرواز به سوی بارگاه ربوبی رهسپار گردم . با شکر به درگاه خداوند بزرگ به قول قرآن بیشتر اطمینان یافتم و فهمیدم که سخنان امام جماعت مسجد کنار شهدای احد که آن روز آنان را مردگانی می پنداشت که دیگر کاری از دست آنان ساخته نیست حرف بسیار بیهوده ای است.

از همه دوستان تقاضای حلالیت داشته و امیدوارم در طول سفر توفیق دعاگویی آنان را پیدا نمایم.

 


چرا اینچنینیم؟

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/9/2 8:19 صبح

 

هر چه زمان و روزگار می گذرد وضعیت و کیفیت زندگی انسانها بدتر می شود گاهی با خود اندیشیده ایم علت این سردرگمی و افزایش مشکلات چیست .

هرچه بیشتر تلاش میکنیم و ساعتهای کارمان را افزایش می دهیم آرامش و راحتی مان کمتر می شود.

با پیشرفت تکنولوژی و انجام بیشتر کارهایمان توسط ماشین بیشتر احساس خستگی و کسالت می کنیم.

هرچه علوم پزشکی و مراجعه افراد به پزشکان افزایش می یابد بیشتر بیمار شده و از سردرد،کمردرد ،بیماری های اعصاب و ... رنج می بریم.

توانسته ایم بناهای خانه هایمان را با بهترین مصالح استحکام ببخشیم وبا انواع وسایل تزئینی آن را تزئین کنیم آمای بنای خانواده هایمان استحکام چندانی نداشته و دلمان را با آرامش و مودت زینت نداده ایم.

هرچه خانه ها و ساختمانهایمان بلندتر می شود افکارمان کوتاهتر و هرچه بزرگراههایمان وسیع تر می شود دیدمان تنگ تر می شود.

برای قدم گذاشتن به فضا زیاد تلاش می کنیم اما حاضر نیستیم تا در خانه همسایه بیمارمان رفته و از او احوالی بپرسیم.

توانسته ایم هسته اتم را بشکنیم آما قادر به شکستن غرور و تکبر و خودبینی خود نمی باشیم.

چرا به نظرمان اوقات شبانه روز کوتاه شده و همیشه کمبود وقت پیدا می کنیم و چرا به جای تماشای تلویزیون کمتر کتاب می خوانیم؟

هیچ با خود فکر کرده ایم چرا اینچنین شده ایم.؟


   1   2      >