سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انصراف کاندیدا

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 86/12/21 2:57 عصر

سروهای سرافراز

اینجانب دکتراکبر اجرایی   کاندیدای هشتمین دوره انتخابات  مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تقویت انسجام اسلامی و اتحاد ملی  و پرهیز از تشتت آراء انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام نموده امیدوارم با حضور باشکوه ملت مقاوم ایران اسلامی در پای صندوق های رای در   بیست و چهارم اسفند ماه شاهد خلق حماسه ای دیگر و نا امیدی هرچه بیشتر دشمنان اسلام باشیم


کاندیداها و تبلیغات مجاز

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 86/12/11 3:21 عصر

آخرین اطلاعات از تبلیغات مجاز کاندیداهای هشتمین دوره مجلس

براساس ماده یک طرح الحاق یک تبصره به ماده 57 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، نصب و الصاق عکس و پوستر نامزد ها ممنوع است و چاپ عکس محدود به زندگی نامه، جزوه، بروشور و کارت حداکثر در قطع 15 در 10 سانتی متر مجاز است.
نصب بنر و پارچه در ستادهای اصلی نامزدهای انتخاباتی به تفکیک برادران و خواهران نیز مجاز است.
ستادهای انتخاباتی نامزدها در هر یک از بخش ها و شهرها و در شهرهای بزرگ به ازای هر منطقه شهرداری یک ستاد فرعی پیش بینی شده است و این ستادها مجاز هستند یک تابلوی معرفی ستاد نصب کنند.ستادهای اصلی نامزدها مجاز به نصب پارچه و بنر هستند و برای هر نامزد انتخاب فقط یک ستاد اصلی مجاز اعلام شده است. ارسال و توزیع آثار تبلیغاتی مجاز از طریق پست، تبلیغ از طریق پایگاه های اینترنتی یا وبلاگ داوطلبان و پیامک از دیگر مصادیق تبلیغاتی نامزدهاست که مجاز شناخته شده است.
‌اعلام نظر شخصیت ها در تایید نامزدها نیز بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنها مشروط به آن که مدارک مستند آن از پیش به هیات های اجرایی ارائه شده باشد بلامانع است.حمایت مجامع و گروه های هر حوزه انتخابیه از نامزد یا نامزدها برای ائتلاف با آنها باید کتبی باشد.
براساس قانون، استفاده از پلاکارد، پوستر، دیوار نویسی، استفاده از کاروان های تبلیغاتی و بلندگوهای سیار در اماکن عمومی و نیز چاپ و توزیع عکس در قطعات بزرگتر از 15 در 10 سانتیمتر تخلف محسوب می شود. نصب و الصاق پوسترتخلف محسوب می شود و برای آن از یکصد هزار تا دو میلیون ریال جزای نقدی تعیین شده است.
انتشار آگهی یا مطلب علیه نامزدهای انتخاباتی در مطبوعات ونشریات ، افزون بر کیفری که در قانون مطبوعات برای آن پیش بینی شده، مشمول جزای نقدی از یکصد هزار تا پنج میلیون ریال است.اگر در این آگهی ها مطلبی علیه نامزدها چاپ شود و در آن افترا وجود داشته باشد براساس قانون مجازات اسلامی،‌مجازات مفتری هم به آن اضافه می شود.
تبلیغ علیه داوطلبان به روش های دیگر نیز مشمول جزای نقدی از 50 هزار تا یک میلیون ریال می شود.
برای تشکیل ستادهای تبلیغات انتخاباتی بدون اعلام نشانی و نام مسئولان به فرمانداری و بخشداری ها از 500 هزار تا دو میلیون ریال جزای نقدی تعیین شده است.فعالیت تبلیغاتی کارمندان وکارکنان دولت دروقت اداری نیز مشمول حبس از سه تا شش ماه و جزای نقدی از دو میلیون تا ده میلیون ریال می شود.


عبرت های انتخابات

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 86/11/21 3:58 عصر

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از جلوه های زیبای حضور عالمانه و حماسی مردم در صحنه های پرشور انقلاب بوده که بیانگر نقش واقعی مردم و نماد مردم سالاری دینی در جامعه و تاثیرگذاری مردم در اداره امور آن می باشد به گونه ای که این شور و حال خاص انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد هرچند همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در همه  انتخابات ها چشمگیر و برای جهانیان غیر قابل باور بوده است.

اینجانب نیز تنها براساس تکلیف و بنا بر دعوت تعدادی از دوستان و بدون داشتن آمادگی (امکانات مالی ،تبلیغات قبلی و ...) پای در این عرصه گذاشته و جهت حوزه انتخابیه شیراز ثبت نام نمودم و پس از اعلام عدم احراز صلاحیت های اولیه برای تعداد قابل توجهی از کاندیداها در سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه لامرد و مهر تعداد زیادی از دوستان از هر دو جناح موجود در این دو شهرستان با تلفن ،پیام کوتاه ،حضوری و واسطه توسط دوستان نزدیک تر دعوت نمودند تا با تغییر حوزه انتخابیه از شیراز به لامرد و حضور بیشتر کاندیداها در شهرستان بر شور و اشتیاق مردم افزوده شود اینجانب نیز با امید به بازگشت تعدادی از کاندیداها به صحنه رقابت و پس ازمشورت و استخاره این درخواست را پذیرفتم که بحمدالله با استقبال خوب عزیزان نیز مواجه شد منتها در این بین تعدادی از همشهریان بدون توجه به ارزشهای اخلاقی و تنها از سر ترس از عدم راهیابی کاندیدای مورد نظر خود اقدام به تماس و سفارش مبنی بر عدم حضورم در منطقه نموده  که پس از شنیدن پاسخ منفی اقدام به تطمیع و تهدید و دیگر کارهای ناشایست نمودند.

 جا دارد با تبریک ایام پرافتخار دهه فجر و  تشکر از اعتماد بیش از انتظار آحاد مردم نسبت به اینجانب از علماء و روحانیون، پزشکان و دانشجویان ،کسبه و کشاورزان و سایر مردم فهیم منطقه تشکر نموده و به آن دسته از کسانی که تنها در فکر دنیای چند روزه خود هستند این نکته را یادآور شوم که بنده در حال حاضر قصد جابجایی و انتقال به آن حوزه را نداشته و در شیراز کاندیدا خواهم بود مگر اینکه در روزهای آینده اتفاقات دیگری بیفتد توفیق همگان را در راه حفظ آرمانهای والای انقلاب و پاسداری از دستاوردهای ارزشمند نظام و اجرای منویات حیات بخش بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری از خداوند بزرگ خواستارم .

21/11/1386

دکتر اکبر اجرایی


سفید شدن موها

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 86/11/8 9:38 صبح

 

هیچ وقت این سوال برایتان پیش آمده است  که چرا موهایمان سفید می شوند؟ یا اینکه در چه سنینی باید موهایمان سفید شود؟ رنگ مو و مسائل  مربوط به آن موضوع پیچیده و جذابی است که همگان مشتاقند در این باره بیشتر بدانند جدا از آن که موها از مهمترین  عوامل زیبایی به حساب می آیند ،آنها می توانند به عنوان  محافظ ِ سر درمقابل صدمات و خطرات بیرونی مثل اشعه سرما و گرما  نیز عمل نمایند. ولی واقعیت این است که سفید شدن مو، هیچ ربطی به نوع رنگدانه موجود در بدن ما یا به عبارتی تیره یا روشن بودن موهایمان ندارد. این اتفاق برای همه می افتد به روایتی دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد!. سفید شدن موها  در مردان در حدود سی سالگی حدود در زنان در سی و پنج  سالگی رخ می دهد. سلول های حاوی رنگدانه  هر ده سال، حدود ده  تا بیست درصد از ظرفیت تولید رنگ خود را از دست می دهندکمبود فلزاتی همچون منگنز،روی،  تیتانیوم، آهن و مس ازعوامل اصلی در سفید شدن و شکنندگی موها به حساب می آیند ، افرادی که دچار سفیدی مو هستند لازم است از  میوه هایی همچون سیب ، گلابی  ، هلو  و دیگر  میوه هایی که دارای فلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نیز مصرف سبزیجاتی همچون سیر، پیاز ، موسیر و تره که دارای منگنز هستند بیشتر استفاده کنند. مس نیز ازجمله موادی است که می تواند بر سلامت بیشتر پوست و مو تاثیر بگذارد و حتی از سفید شدن موها هم جلوگیری کند. خوراکی هایی همچون نخود فرنگی، قارچ  ،آجیل، لوبیا،عدس  ، گوجه فرنگی  ، موز ، آلو ،سویا و سیب زمینی از جمله غذاهایی هستند که دارای مقدار زیادی مس می باشند.

اگر چه سفید شدن موها یکی از آشکارترین نشانه های افزایش  سن است، اما همیشه سفید شدن مو تنها به علت بالا رفتن روزهای زندگی نیست و عوامل دیگری همچون کمبود ویتامین ها ، بیماری های تیروئید، بیماریهای  سیستم ایمنی،مصرف دخانیات  (سرعت سفید شدن مو درسیگاری ها، چهار برابر افراد غیر سیگاری است)، کم خونی ، رژیم های سخت و طولانی مدت، عوامل ارثی، بیماری های خونی و افزایش گلبول های سفید  نیز باعث سفیدی زود هنگام و بیش ازحد موها می شوند. 

در تعریف، سفیدشدن موی انسان سفید پوست زودتر از بیست سالگی و سفید شدن موی افراد سیاه پوست زودتراز سی سالگی را، سفید شدن زودرس مو می گویند. البته نسبت تغذیه و ژنتیک نیز تاثیر به سزائی در چگونگی سفید شدن موها دارند. ازطرفی در برخی افراد موها بسیار زود شروع به سفید شدن می کند که باید گفت شروع این اتفاق بستگی به ژنی دارد که از والدین خود به ارث می بریم. برخی افراد تصورمی کنند یک فشارعصبی شدید یا هول و هراس ناگهانی باعث می شود موها سریع تر سفید شوند، اما دیدگاه های علمی این ادعا را اثبات نمی کنند.

علاوه بر عوامل ذکر شده مصرف بعضی ازشامپوها و دیگر مواد شیمیایی نیز می تواند بر سفید شدن موها تاثیر بگذارد.


تایید صلاحیت

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 86/11/6 2:51 عصر

چند روز قبل یکی از دوستان که مدت زیادی در مناصب مختلف از جمله ریاست اداره ،فرمانداری در چند شهر از جمله مرکز استان هرمزگان و معاونت استانداری مشغول به خدمت بوده و بالاتر اینکه علاوه بر سابقه طولانی رزمندگی برادر شهید نیز می باشد تماس گرفته و برای اینکه صلاحیتش جهت نمایندگی مجلس از سوی هیئت اجرایی یکی از شهرستانها رد شده بود از بنده استمداد می طلبید شاید فکر کرده بود چون اسمم اجرایی است شاید بتوانم کمکی به حل مشکل کرده باشم! از طرفی چون خودم نیز از حوزه انتخابیه شیراز کاندیدا بوده و تا الان خبری در مورد رد صلاحیت دریافت نکرده ام بایستی بنا را بر تایید می گذاشتم این جریان مرا به یاد یکی از اتفاقات دوران تحصیل انداخت.

زمانی که در سال سوم راهنمایی مشغول به تحصیل بودیم و چون سال گذشته سال سومی ها که بزرگ مدرسه بودند سابقه خوبی در رعایت نظم و قانون از خود به جا نگذاشته بودند یکی از معلم های جدید به اصطلاح می خواست که گربه را در حجله کشته باشد و از اول زهره چشمی گرفته باشد مرا به جرم لبخند زدن در کلاس درس از کلاس اخراج نمود وقتی به حیاط مدرسه رفتم تعداد دیگری نیز از سر کلاس ها محروم شده بودند و یکی از آنها که مرا می شناخت و از ارتباط خوب بنده با مدیر مدرسه مطلع بود مراجعه کرده و تقاضای مراجعه به دفتر و درخواست از مدیر جهت بازگشتشان به کلاس شد من هم به درخواستش جواب داده به همراه وی به دفتر رفتیم و مدیر مدرسه نیز با وساطتم موافقت نموده و دانش آموز اخراجی را دوباره به کلاس فرستاد همینکه داشتم تشکر و خداحافظی می کردم گوئیا ایشان متوجه مسئله ای شده باشد پرسید راستی شما این موقع در حیاط چه کار می کردی؟ من هم دیگر راهی نداشتم و گفتم که آقای ... مرا هم از کلاس بیرون کرده است.

امیدوارم که با سعه صدر بیشتر زمینه لازم برای رقابت همه افراد و گروههای دلسوز و وفادار به نظام فراهم شده و شاهد حضور باشکوه و پرافتخار ملت قهرمان ایران در عرصه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و سربلندی ایران اسلامی در سراسر جهان باشیم.


علت تاخیر

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 86/10/4 9:44 صبح

 

السلام علی الحسین

اندکی این مثنوی تاخیر شد

مهلتی بایست تا خون شیر شد

هرچند در گذشته هم خیلی منظم و سر وقت نمی نوشتم ولی تاخیر این باره خود قضیه جداگانه ای است حدود سه هفته قبل برای زیارت حضرت ثامن الحجج دعوت شده و راهی مشهد الرضا (ع) شدم و روز شهادت فرزند گرانقدرشان حضرت امام جواد(ع) در جوار بارگاه ملکوتی آن بزرگوار بودم یک روز نیز به واسطه لغو پروازها توفیق شد تا بیشتر بمانم و به محض بازگشت به شیراز و زیارت برادر بزرگوارش حضرت احمد بن موسی (ع) سعادت یار شد تا برای پابوسی و زیارت حضرت امیر المؤمنین علی (ع) و قبر شش گوشه امام حسین (ع) حضرت ابوالفضل و سایر شهدای کربلا عازم دیار دوست و سرزمین دلدادگان حسینی شوم سفری معنوی و به یاد ماندگی که از جوار حرم سید علاءالدین حسین (ع) در شیراز شروع و با زیباییها و احساسات غیر قابل وصفی ادامه یافت به گونه ای که سعادت حضور روز عرفه در جوار بارگاه با عظمت حسینی(ع) را یافتم و صحنه های جاویدان عشق و دلداگی شیعیان و پیروان واقعی ائمه اطهار (ع) را از نزدیک به نظاره نشستم هر چند امکانات فعلی عراق جوابگوی حضور زیاد عاشقان زیارت کربلا نیست و قطع مکرر برق و سرمای زیاد تا حدودی بر آرامش و راحتی سفر تاثیر می گذارد ولی لذت حضور در جوار آن بارگاه با عظمت بسیار دلنشین بوده و همه سختی ها را به شیرینی مبدل نموده و در هر شرایطی سیل مشتاقان را به سوی آن دیار رهنمون می سازد در این ایام فراموش ناشدنی نه فرصت و نه حال و هوای دل کندن از آن شرایط به یاد ماندنی را داشتم و همه این شرایط باعث شد تا این تاخیر نسبتا طولانی تر شود.

امید آنکه توفیق زیارت ائمه بزرگوار در دنیا و لیاقت بهره مندی از شفاعت آنان در روز جزا نصیب همه مشتاقان گردد.