سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تا سرزمین نور

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/9/29 11:45 صبح



تا چند روز دیگر قرار است راهی سرزمینی شویم که از ابتدای خلقت تا کنون همواره مظهر نیکی،پاکی، زیبایی و مایه آرامش ورسیدن انسانهای والا و وارسته به قرب بارگاه ربوبی بوده است.


ولی هنوز باورم نمی شود زیرا آمادگی لازم برای قدم گذاشتن به سرزمین وحی را در خود نمی بینم.هنوز دلم در گرو اینجا و زرق و برق های فریبنده آن است،هنوز بعضی از چیزها مانع رفتنم می شوند. چون در سفر به آن دیار باید پا جای پای ابراهیم خلیل(ع) گذاشت ، باید در جای جای مکه و مدینه عظمت و آثار پر افتخار گذشته را جستجو کرد، بایستی در شعب ابوطالب و کوچه های مکه مظلومیت و تنهایی محمد(ص) را در روزهای آغازین دعوتش نظاره گر بود ، در مدینه نیز با ورود به مسجد پیامبر و قبرستان غریبانه بقیع هزاران صحنه از دوران صدر اسلام در برابر آدمی جان می گیرند و تو را به دنیایی دیگر می برند ، در آنجا شاهد چشمان اشکباری خواهی بود که که در جستجوی گمشده ای مسجدالنبی(ص) و قبرستان بقیع را بی صبرانه وبغض آلود می کاوند،و....


خدایا تو خود که اسباب آمدن به خانه ات و ورود در جرگه بندگان دعوت شده ات را نصیبم کردی چگونگی حضور در حرم خود و راه رسیدن به خودت رانیز به من بیاموز!


خدایا می دانم که امسال نیز به من اجازه دادی تا به عنوان غباری بر احرام زایران مشتاق خانه ات به سوی تو آیم ولی هنوز کفشهای آلوده به خطا و غفلت خویش را در نیاورده ام خدایا تو خود کمکم کن تا آمادگی ورود در زمره حاجیانت را بیابم .


خدایا تاکنون خانه دلم را برای حضور یاد تو خالی نکرده ام تا بتوانم مشتاقانه به سوی خانه تو آمده و پا بر سرزمینی بگذارم که هر ذره و هر جای آن سرشار از خاطرات پیامبران و اولیاء و انسانهای شایسته ای است که اول تو را شناخته اند و سپس پای در این وادی نهاده اند.


خدایا امید دارم و می دانم که هر کسی را که دعوت کردی تا در خانه تو حضور یابد دستش را نیز خواهی گرفت تا به سوی تو رهنمون گردد.این هدیه خود را نیز از ما دریغ مدار.


خدایا این بار توفیقی عنایت کن تا حسرت قدرناشناسی و عدم استفاده از فرصتها در این سفر الهی کمتر گردد و ما را بر آن دار تا تنها برای تو و برای کسب رضایتت که بزرگترین آرزوی هر بنده ای است به سوی تو بیایم و دلم را از آنچه غیر توست خالی فرما .


خدایا ........


خدایا ........


خدایا .........


تکیه کلام وتکرار

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/9/23 8:56 صبح

به نام او که قلم به سوگندش حرمت یافت

هر روزه همه شاهد و شنوای سخنان زیادی از افراد مختلف در جامعه می باشیم این سخنان می توانند از صحبت های محاوره ای، تدریس، سخنرانی و...متفاوت باشند.

نکته ای که در این بین دارای اهمیت است اینکه در موارد زیادی دیده می شود که افراد به صورت ناخودآگاه جملات کوتاه یا کلماتی را در سخنان خود به عنوان تکیه کلام تکرار می کنند و گاهی این تکرار به حدی زیاد می شود که هر شنونده ای را آزار می دهد.

تکرار کلماتی همچون:بنابراین، به هرجهت ،مثلاُ،به اصطلاح،لذا(لهذا)،به این ترتیب و دهها کلمه دیگر نه تنها باعث عدم تمرکز شنونده میشود بلکه تسلط و جایگاه گوینده را نیز زیر سؤال می برد

هرچه موقعیت و جایگاه اجتماعی گوینده و سخنران بالاتر باشد تکرار این واژه ها ناخوشایندتر و پذیرش آن برای شنونده سخت تر است.

من خود بارها شاهد تکرار این گونه کلمات در سخنان مدیران مختلف ،روحانیون و حتا استانداران و وزرای متعدد بوده ام شما نیز اگر قدری دقت کرده باشید موارد زیادتری را به یاد خواهید آورد .

لازم است گویندگان در این زمینه دقت نموده و نزدیکان و مشاوران نیز وجود این نقیصه را به آنان یادآور شوند. 


معلم اخلاق

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/9/20 3:0 عصر

درچنین روزی آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقان کوردل به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد. .وی درسال 1292 شمسی درشیرازمتولد شد. شهید دستغیب پس ازتحصیلات مقدماتی وآموختن علومی چون صرف ونحو، منطق، فقه واصول به نجف اشرف مهاجرت نمود ودرجه ی اجتهاد دریافت کرد. وی پس ازبازگشت ضمن اقامه نمازجماعت درمسجد جامع عتیق شیراز به  تبلیغ و ترویج دین اسلام پرداخت.  شهید دستغیب همچون دیگرعلمای آگاه اسلام درکنارتعلیم علوم اسلامی به مبارزه با رژیم ستمشاهی روی آورد وبه همین منظوردرقیام 15خرداد توسط رژیم شاه بازداشت وبه تهران تبعید شد. ازآن زمان دردو نوبت دیگر هم توسط عمال  دستگیر و تبعید شد.
وی پس ازپیروزی انقلاب اسلامی درمجلس خبرگان اول راه یافت و نیزنماینده ی امام خمینی دراستان فارس وامام جمعه ی شهر شیرازبود. آیت الله دستغیب سرانجام روزجمعه 20 آذر1360 هنگامی که راهی مصلا برای اقامه نماز جمعه بود ازسوی منافقین کوردل به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد. از آثارآن عالم ربانی می توان به قلب سلیم ، زندگانی فاطمه زهرا صدیقه کبری ( س ) ، زینب کبری ( س )، آدابى ازقرآن ،  سراى دیگر، معارفى ازقرآن ، رازگویى وقرآن ، قلب قرآن ، حقایقى ازقرآن ، معراج ، قیامت و قرآن ، بهشت جاویدان ، فاتحه الکتاب ، صلوة الخاشعین ، بندگى رازآفرینش ، ایمان، گناهان کبیره ،  گنجینه اى ازقرآن، سید الشهداء، استعاذه ، شرح فوائد الاصول شیخ انصارى ، شرح کفایه الاصول آخوند خراسانى ، تقریرات درس فقه و اصول آیة الله العظمى شیخ محمد کاظم شیرازى ،  داستانهاى شگفت و رساله توضیح المسائل مطابق نظرات فقهى  اشاره کرد .

بخشی از پیام حضرت امام خمینی(س) به مناسبت شهادت آن شهید به شرح زیر است:

شما فرضا شهید بهشتی را گناه کار بدانید شهدای دیگر مثل شهید مدنی و شهید دستغیب که جز تربیت محرومان و هدایت مردم گناهی نداشته اند را با چه انگیزه شهید می کنید شما در زعم خود اگر اینان را به جرم وفاداری به اسلام و طرفداری از محرومان و مظلومان مستحقق قتل می دانید، اطفال معصومی که در گهواره جای دارند و زبان باز نکرده اند چه گناهی دارند، جز آنکه اطفال مسلمانی هستند که مخالف سلطه امریکا به جان و مالشان می باشند.

امروز روز جمعه و نماز و عبادت، با دست جنایتکار امریکاییان، یک شخصیت ارزشمند که مربیی بسزا و عالمی عامل که گناهش فقط تعهد به اسلام بود، از دست ملت ایران و اهالی محترم فارس گرفت و حوزه های علمیه و اهالی ایران را به سوگ نشاند. حضرت حجه الاسلام و المسلمین شهید حاج سید عبدالحسین دستغیب را که معلم اخلاق و مهذب نفوس و متعهد به اسلام و جمهوری اسلامی بود با جمعی از همراهانشان به شهادت رساندند و خدمت خود را به ابرقدرت و ابر جنایتکار زمان ایفا کردند، به گمان آنکه به ملت رزمنده ایران آسیب رسانند و آنان را در راه اهداف به سستی بکشند. این کوردلان نمی بینند که در هر شهادتی و در هر جنایتی ملت متعهد به اسلام و کشور مصم تر و حاضرتر در صحنه می شوند. اینان پس از بمباران شهر دزفول و آن قتلهای فجیع ندیدند فریاد جنگ جنگ تا پیروزی را؛ اینان  نمی بینند که ملت وفادار شهادت را در راه خداوند با آغوش باز پذیرا هستند یا میخواهند شکستهای لشکر کفر را و آتشی که به جان دوستان و اربابانشان از پیروزی رزمندگان ایران افتاده با خون این مردان خدا فرو نشانند. 

روح شهیدان والا مقام شاد و راهشان مستدام باد.


اضطراب

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/8/22 8:30 صبح

 

 

اضطراب چیست؟

اضطراب عبارت است از  ترسی که در اثر به خطر افتادن یکی از ارزشهای اصولی زندگی شخص ایجاد می شود. اضطراب را میتوان به دو نوع تقسیم کرد:

  1. اضطراب متعادل یا نرمال آن است که شدت عکس‌العمل متناسب با مقدار خطر باشد, و این خود برای فرد مفید است زیرا شخص را وادار می سازد که با موفقیت, خطرات را از خود دفع کند : بنابر این مقدار معتدل اضطراب, برای رشد و تکامل صحیح شخصیت لازم است و در واقع هیچ فرد ی نیست که مقداری اضطراب نداشته باشد.

  2. اضطراب شدید عبارت است از عکس العملی که متناسب با مقدار خطر نیست , توام با تعارض و سرکوبی و سایر مشخصات غیر عادی است و با علایم مرضی و رفتارهای دفاعی همراه می باشد.

  3. راههای پیشنهادی مقابله با اضطراب:

    1. ورزش مستمر

    2. انجام ریلکسیشن ( آرامیدگی ) در واقع یک نوع آرامش عضلانی است که با ایجاد انقباض و انبساط ماهیچه های بدن موجب آرامش جسمی و تاثیرگذار در آرامش روحی است . به این صورت که روی تخت یا زمین هموار دراز می کشیم و یکجا همه ماهیچه بدن (پیشانی ، چشم ،گردن ، سینه ، دست ها، شکم ، پشت, پاها و انگشتان) را برای 5 ثانیه منقبض می کنیم و سپس آنها را رها و شل می کنیم به گونه ای که درعضلات احساس آرامش به وجود آید این عمل را می توانیم به صورت دیگری هم انجام دهیم یعنی تک تک ماهیچه های بدن را منقبض کرده و سپس شل کنیم .آنچه در تمرین ریلکسیشن قابل اهمیت است این است که هنگام انقباض و انبساط عضله باید همه توجه خود را به آن عضو و حالتی که برای آن پیش می آید، معطوف کنیم . این عمل را روزی سه بارانجام دهید, توصیه می شود زمان انجام تمرین ها هنگام استراحت و خواب باشد.

    3. درمسایلی که روزمره پیش می آید سعی نماییم با تامل و تفکر و آرامش باآنها برخورد کرده و از احساساتی و هیجانی برخورد کردن اجتناب نماییم .


جوش نزنید

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/8/17 3:10 عصر

روی تصویرها کلیک کنید

 

 


رؤیت هلال

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/8/11 10:48 صبح

 

 

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

پس از حدود یک ماه روزه داری هرساله منتظر رؤیت هلال ماه شوال و اعلام عید سعید فطر می باشیم.

سردرگمی مردم در چندین سال گذشته از اینکه آیا ماه مبارک رمضان 29 روزه یا 30 روزه می باشد مسأله ای است که باعث انتظار و عدم امکان برنامه ریزی برای همگان شده است .

در مواردی شاهد بودیم که در کشور ما یک روز بعد از کشورهای همسایه ماه مبارک رمضان آغاز و همزمان با آنان به اتمام رسیده است ،یا حتا در بخشهایی از کشور ماه رمضان 30 روزه و در دیگر مناطق 29 روزه بوده است.

همه این موارد با توجه به لزوم رؤیت هلال ماه مانعی ندارد چون در هر صورت بایستی منتظر دیدن هلال باشیم ولی مسأله مهم این است که  بر خلاف اعلام نظر منجمین و کارشناسان مربوطه و تأکیدات مکرر آنان مبنی بر عدم امکان رؤیت هلال هر ساله شاهد اتفاقاتی بر خلاف نظر آنان می باشیم .

جا دارد مسؤلین مربوطه با توجه به تجربه های گذشته قدری محتاطانه تر اظهار نظر نموده وهر گونه امکانی را نیز پیش بینی نمایند.

 پیشاپیش عید سعید فطر را به همه شما عزیزان تبریک و تهنیت گفته سلامت و سعادت همیشگی را برایتان آرزومندم.


اقتدار ملی

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 84/8/9 8:26 صبح

234297.jpg

ملت مقاوم ایران همواره در معرض حملات مختلف قدرتهای زورگو و استکباری جهان به ویژه آمریکای سلطه گر بوده است وتهدیدات و نقشه های آنان برای ملت ایران تازگی ندارد ،کینه دیرینه رژیم اشغالگر قدس و سلطه آنان بر خبرگزاریهای بزرگ جهان نیز مساله ای است که بایستی مراقب نقشه های شوم آنان بود.

نکته ای که در اینجا حایز اهمیت است است لزوم درایت و هوشیاری مسؤولین ارشد نظام است که با قدرت و اقتدار با تکیه بر سه اصل ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در سیاست خارجی یعنی عزت،حکمت و مصلحت هر گونه بهانه ای را از دست دشمن بگیرند.

بایستی با پیروی از سیره جاویدان معمار بزرگ انقلاب اسلامی و منویات راهگشای مقام معظم رهبری در قول و رفتار خود به گونه ای عمل کنیم که هیچ شایبه و دستاویزی به دست دشمنان ندهیم هرچند آنان منتظر کوچک ترین فرصتی هستند تا بر علیه اسلام و انقلاب دست به تبلیغات زهرآگین زده و چهره روشن ایران را در اذهان جهانیان مشوه جلوه دهند.

بنا بر این بر کلیه مسؤولین ارشد نظام فرض است که با بکار گیری مشاورین خبره و برجسته به گونه ای سخن بگویند تا  در این برهه حساس که دشمنان این مملکت با مستمسک قرار دادن پرونده هسته ای ایران که در حال حاضر مهمترین چالش رودرروی نظام میباشد وبه دنبال بهانه ای هستند تا برعلیه نظام دست به تبلیغات بزنند  به کلی نا امید گردند.


   1   2   3   4      >