مسجد جامع اسیر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مُهر از اخذ سند موقوفات یکی از قدیمی‌ترین مساجد کشور در این شهرستان به ارزش بیش از 33 میلیارد ریال خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری مهرستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حمید باقری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مُهر در این خصوص گفت: امسال موفق به اخذ سند تک‌برگ یکی از قدیمی‌ترین مساجد کشور در این شهرستان شدیم که ارزش ریالی سند مالکیت اخذ شده بر اساس نظریه کارشناس رسمی دادگستری بیش از 33 میلیارد ریال است.

وی افزود: موقوفه مسجد جامع شهر اسیر یکی از قدیمی‌ترین مساجد ساخته شده در کشور و از آثار باستانی به شمار می‌رود که دارای موقوفات زیادی از جمله کشاورزی و مسکونی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مُهر گفت: یکی از موقوفات این مسجد، رقبات مسجد جامع اسیر با پلاک ثبتی 4531 است و سابقه وقف این موقوفه به سالیان قبل برمی‌گردد.

باقری ادامه داد: بر اساس نظریه اخذ شده از اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، نیت واقف خیراندیش از این وقف، تعمیرات و هزینه‌های ضروری مسجد جامع شهر اسیر است.

این مسئول اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهر در سال 1394 با اولویت پیگیری اسناد مالکیت موقوفات پررقبه، نسبت به پیگیری اخذ سند مالکیت موقوفه رقبات مسجد جامع شهر اسیر با تعداد 112 رقبه مسکونی و تجاری اقدام کرد.

وی افزود: امسال نیز موفق به اخذ سند تک‌برگ این موقوفه شدیم که ارزش ریالی سند مالکیت اخذ شده بر اساس نظریه کارشناس رسمی دادگستری بیش از 33 میلیارد ریال است.