درچنین روزی آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقان کوردل به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد. .وی درسال 1292 شمسی درشیرازمتولد شد. شهید دستغیب پس ازتحصیلات مقدماتی وآموختن علومی چون صرف ونحو، منطق، فقه واصول به نجف اشرف مهاجرت نمود ودرجه ی اجتهاد دریافت کرد. وی پس ازبازگشت ضمن اقامه نمازجماعت درمسجد جامع عتیق شیراز به  تبلیغ و ترویج دین اسلام پرداخت.  شهید دستغیب همچون دیگرعلمای آگاه اسلام درکنارتعلیم علوم اسلامی به مبارزه با رژیم ستمشاهی روی آورد وبه همین منظوردرقیام 15خرداد توسط رژیم شاه بازداشت وبه تهران تبعید شد. ازآن زمان دردو نوبت دیگر هم توسط عمال  دستگیر و تبعید شد.
وی پس ازپیروزی انقلاب اسلامی درمجلس خبرگان اول راه یافت و نیزنماینده ی امام خمینی دراستان فارس وامام جمعه ی شهر شیرازبود. آیت الله دستغیب سرانجام روزجمعه 20 آذر1360 هنگامی که راهی مصلا برای اقامه نماز جمعه بود ازسوی منافقین کوردل به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد. از آثارآن عالم ربانی می توان به قلب سلیم ، زندگانی فاطمه زهرا صدیقه کبری ( س ) ، زینب کبری ( س )، آدابى ازقرآن ،  سراى دیگر، معارفى ازقرآن ، رازگویى وقرآن ، قلب قرآن ، حقایقى ازقرآن ، معراج ، قیامت و قرآن ، بهشت جاویدان ، فاتحه الکتاب ، صلوة الخاشعین ، بندگى رازآفرینش ، ایمان، گناهان کبیره ،  گنجینه اى ازقرآن، سید الشهداء، استعاذه ، شرح فوائد الاصول شیخ انصارى ، شرح کفایه الاصول آخوند خراسانى ، تقریرات درس فقه و اصول آیة الله العظمى شیخ محمد کاظم شیرازى ،  داستانهاى شگفت و رساله توضیح المسائل مطابق نظرات فقهى  اشاره کرد .

بخشی از پیام حضرت امام خمینی(س) به مناسبت شهادت آن شهید به شرح زیر است:

شما فرضا شهید بهشتی را گناه کار بدانید شهدای دیگر مثل شهید مدنی و شهید دستغیب که جز تربیت محرومان و هدایت مردم گناهی نداشته اند را با چه انگیزه شهید می کنید شما در زعم خود اگر اینان را به جرم وفاداری به اسلام و طرفداری از محرومان و مظلومان مستحقق قتل می دانید، اطفال معصومی که در گهواره جای دارند و زبان باز نکرده اند چه گناهی دارند، جز آنکه اطفال مسلمانی هستند که مخالف سلطه امریکا به جان و مالشان می باشند.

امروز روز جمعه و نماز و عبادت، با دست جنایتکار امریکاییان، یک شخصیت ارزشمند که مربیی بسزا و عالمی عامل که گناهش فقط تعهد به اسلام بود، از دست ملت ایران و اهالی محترم فارس گرفت و حوزه های علمیه و اهالی ایران را به سوگ نشاند. حضرت حجه الاسلام و المسلمین شهید حاج سید عبدالحسین دستغیب را که معلم اخلاق و مهذب نفوس و متعهد به اسلام و جمهوری اسلامی بود با جمعی از همراهانشان به شهادت رساندند و خدمت خود را به ابرقدرت و ابر جنایتکار زمان ایفا کردند، به گمان آنکه به ملت رزمنده ایران آسیب رسانند و آنان را در راه اهداف به سستی بکشند. این کوردلان نمی بینند که در هر شهادتی و در هر جنایتی ملت متعهد به اسلام و کشور مصم تر و حاضرتر در صحنه می شوند. اینان پس از بمباران شهر دزفول و آن قتلهای فجیع ندیدند فریاد جنگ جنگ تا پیروزی را؛ اینان  نمی بینند که ملت وفادار شهادت را در راه خداوند با آغوش باز پذیرا هستند یا میخواهند شکستهای لشکر کفر را و آتشی که به جان دوستان و اربابانشان از پیروزی رزمندگان ایران افتاده با خون این مردان خدا فرو نشانند. 

روح شهیدان والا مقام شاد و راهشان مستدام باد.