خردادماه، ماه خاطرات و رویدادهای تلخ و شیرین فراوانی است که در تاریخ انقلاب اسلامی دارای جایگاه خاص و یادآور حوادث فراوانی است .گذشته از آنکه اولین روز خرداد سالروز تولد خودم نیز می باشد همواره خرداد را به خاطر مناسبت های بی شمارش و شاید هم به خاطر اینکه پایان درس و مدرسه نیز در این ماه است دوست داشته و این ماه را دارای برجستگی و ویژگی ممتاز می دانسته ام.

1- اول خردادماه روز بزرگداشت حکیم و فیلسوف نامی صدرالمتالهین شیرازی است که در تاریخ حکمت و فلسفه دارای مقام بلند و جایگاه رفیعی است.او آثار متفکرانی چون سقراط و فلاسفه هم عصر او همچون افلاطون ،ارسطو و شاگردانش و دانشمندانی چون ابن سینا و خواجه نصیرالدین طوسی را خوب بررسی کرده و موارد ضعف آنها را شناخته و در رفع آنها کوشش بسیار داشته است.او در فلسفه اشراق و مکتب مشاء و کلام و عرفان و تفسیر قران نیز دارای مهارت خوبی بود.

2-دوم خردادماه سال 1376 برخلاف تبلیغات گسترده دشمن شاهد حضور سی میلیونی ملت هوشیار و مقام ایران در پای صندوقهای آرای ریاست جمهوری و انتخاب رییس جمهوری با بیش از بیست میلیون رای بودیم به گونه ای که معادلات پیچیده جهانی را به سود ملت بزرگ ایران تغییر داده و مقام معظم رهبری از آن به عنوان حماسه یاد نمودند.

3-سوم خردادماه1361سالروز حماسه بزرگ رزمندگان دلاور و قهرمانان جبهه های نبرد و آزادسازی خرمشهر مقاوم از چنگال رژیم بعثی عراق می باشد،به گونه ای که فتح خرمشهر به عنوان یک حادثه تاریخی و سرنوشت‌ساز، پایان‌بخش دوره اول جنگ و آغاز پیروزی ها و حماسه آفرینی های ملت رشید ایران در جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و فتح خرمشهر به عنوان فتح ارزشها نام گرفت و امام خمینی (س) در این باره فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

4-هفتم خردادماه 1359 نیز در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد شکل گیری یکی از قوای مهم کشور و افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی است ،ودر این روز با افتتاح مجلس یعنی مظهر خواست و اراده ملت شاهد تحول عظیم و پیشرفت هرچه بیشتر نهادهای مردمی در کشور و ایجاد قوانین و ساز و کارهای استقرار سریع تر نظام می باشیم.

5-چهاردهم خردادماه 1368 روزی است که در حافظه ملت ایران به عنوان تلخ ترین و غمبارترین دوران انقلاب ثبت شده است ،روزی که شاهد ارتحال جانگداز و عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ، حضرت امام خمینی(س) بودیم .حادثه ای که نه تنها ملت ایران را داغدار و عزادار نمود بلکه آزادگان و ارادتمندان به آن بزرگمرد در سراسر جهان را نیز در حزن و ماتم جانکاهی فرو برد.

6- پانزدهم خردادماه1342 شاهد خروش حق طلبانه ملت ایران و جنایت هولناک رژیم پهلوی و کشتار مردم آزاده کشورمان بودیم ،قیام پانزدهم خرداد 1342، قیامی کاملاً مردمی بود و تکیه گاهی جز مردم رنج دیده و مظلوم ایران نداشت، این روز نیز در یاد ملت ایران به عنوان روز عزای عمومی گرامی داشته می شود.

7-در روزهای پایانی خردادماه هم دو حادثه تلخ دیگر بیش از سایر وقایع جلب نظر می کنند در 29 خرداد درگذشت معلم بزرگ دکتر علی شریعتی اتفاق افتاد و در آخرین روز خرداد نیز شهید دکتر مصطفی چمران نماینده امام در شورای عالی دفاع در جبهه های نبرد و در منطقه دهلاویه به درجه رفیع شهادت نائل آمدأ روحشان شاد

خرداد همچنان در تاریخ انقلاب اسلامی جاودان و پر خاطره خواهد ماند.