ادامه از قبل

شهر شیراز در زمان آیت الله فال اسیری دارالعلم خوانده می شد و فال اسیری دراین شهر دارای بالاترین مقام علمی وفقهی بوده است مهمترین مسجد شهر یعنی مسجد وکیل نیز جایگاه برگزاری نمازهای جماعت وسایر مراسم مذهبی توسط فال اسیری بوده است .سید از لحاظ اجتماعی نیز مقام ممتازی در شهر داشته است .

میرزای شیرازی که او را به دامادی پذیرفت شخصیت والایی بود .مرجع بزرگ دینی در نامه های خود خطاب به وی با القابی شایسته از او یاد می کرد علل اعزام او به شیراز توسط استاد تنها به دلیل کفایت علمی وفقهی او و نیز شایستگی و آگاهی سیاسی واجتماعی سید بوده است .اجتهاد او مسلم است ودر شیراز صاحب فتوا بود ورساله عملیه ایشان در حال حاضر در کتابخانه شهید آیت الله دستغیب شیراز موجود است ودارای نکات برجسته و ویژه ای است که در رساله های قبل از ایشان کمتر بدان پرداخته شده است از جمله دارای مسایلی در مورد تعیین قبله مصارف زکات وحق فقرا و مساکین وتوضیحاتی در باره اصول دین ودیگر مسایل ضروری است

ایشان درپی مبارزات وارشادات مردم یک بار به اصفهان وبار دیگر به عراق تبعید می شود.بعد از قضیه قرارداد تنباکو او از اولین کسانی است که در شیراز دست به اعتراض می زند ودر برابر این اقدام استعماری ایستادگی می کند.یک روز در مسجد وکیل بر بالای منبر حاضر شده واعلام می کند:ای مردم موقع جهاد عمومی است بکوشید تا جامه زنان نپوشید وشمشیری از زیر عبا بیرون آورده اعلام میکند که هر بیگانه ای که برای انحصار دخانیات بیاید شکمش را با این شمشیر پاره خواهم کرد......ادامه دارد