انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که خداوند در دهه جاویدان و پرافتخار فجر به مردم ایران ارزانی داشته و همگان وظیفه داریم با دل و جان برای نگهداری این امانت و نعمت عظیم تلاش کنیم.

هم اینک با گذشت بیست و هشت سال از آن دوران به یاد ماندنی خوب است نگاهی هرجند گذرا به کارنامه دولتهای پس از انقلاب داشته باشیم.

در مورد دولت موقت،دولتهای بنی صدر ، شهید رجائی و دیگر کابینه هایی که دارای عمر کوتاه و شرائط خاص آن دوران بودند نمی توان ارزیابی دقیق و عالمانه ای انجام داد  ولی کارنامه دولتهای سوم تا هفتم را می توان مورد بررسی و قضاوت قرار داد.

1-در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری دولت میر حسین موسوی در شرائطی عهده دار اداره کشور شد که مدت زمان زیادی از شروع جنگ ناخواسته و تحمیلی عراق علیه ایران نمی گذشت و حوادث تابستان خونین سال 1360 ضربات غیر قابل جبرانی را بر انقلاب وارد کرده بود ولی شور و حال زمان انقلاب و مشارکت و پایمردی گسترده وتوقع بسیار کم مردم باعث شد تا با همه فشارها و کمبودها از این آزمون سربلند بیرون بیائیم.

2-در سالهای پایانی جنگ تحمیلی شاهد افزایش فشارها،خستگی مردم و بروز برخی اختلافات و ظهور جناحها و جریانات سیاسی بیشتر در کشور بودیم ،پایان جنگ و ارتحال جانسوز و ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز دو حادثه ای بودند که بر شرائط آن دوران بی تاثیر نبودند و از طرفی توقع مردم در برخورداری از رفاه و آسایش بیشتر زیادتر شده بود، در این دوران شاهد خدمتگزاری دولت سازندگی به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی بودیم که با تلاش فراوان در راه پیشبرد اهداف نظام و بازسازی زیرساختهای کشور خدمت نمودند ولی در سالهای پایانی دور دوم ریاست جمهوری ملت هوشمند ایران احساس نمودند که در تعیین سرنوشت و اداره امور کشور دارای تاثیر و نقش کمتری شده اند.

3- در انتخابات دولت هفتم  شاهد حضور بی سابقه و پرافتخار مردم در صحنه بودیم به گونه ای که حتی تا کنون نیز چنین مشارکت گسترده ای اتفاق نیفتاده است و در نتیجه آن و برخلاف انتظارات دولت آصلاحات به ریاست آقای خاتمی شکل گرفت و در کنار ادامه فعالیتهای گسترده اقتصادی شاهد بروز فعالیتهای بیشتر سیاسی و دلگرمی مردم در تاثیر نقش خود در اداره امور کشور بودیم.

4-افزایش بیشتر اختلافات سیاسی و بی اعتنایی جناحهای موجود سیاسی به باورها و مطالبات مردم و بی توجهی دست اندرکاران امور کشور باعث ایجاد فضائی شد تا باز شاهد رویگردانی مردم از جناحهای سیاسی  و انتخاب آقای احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور نهم باشیم در دولت نهم توجه به نیازها و مطالبات اقتصادی مردم و تقسیم ثروتهای موجود در جامعه به افراد محرومتر مورد توجه قرار گرفت و شاهد شکل گیری دولت با افرادی متفاوت از دولتهای گذشته بودیم.

اما در مجموع نمی توان نمره کسب شده دولتها از نظر خدمات رسانی و توجه به خواسته ها ،پرهیز از جناح بازی و باند بازی و دخالت سلائق شخصی و... را چندان از هم متفاوت دانست هرچند ممکن است بعضی از دولتها در بعضی از برنامه ها دارای نمراتی بهتر و در برخی نیز دارای نمرات ضعیف تری باشند ولی معدل کل آنها خیلی به هم نزدیک می باشد و به همین خاطر نیز علیرغم بهبود وضعیت فروش نفت،تکمیل زیرساختها و افزایش فعالیتهای عمرانی توفیق محسوسی در رفع نیازها و مطالبات مردم نداشته ایم.هرچند در همه دولتها تلاش و نیت روسای دولت و اکثریت اعضای دولت در راستای تامین خواست مردم و رسیدن به آرمانهای انقلاب و پیاده نمودن منویات ارزشمند امام راحل (س) و مقام معظم رهبری بوده است.