با انجام سفرهای استانی رییس جمهور و هیئت دولت به استانها مردم و مسؤولین همه استانها خود را بی صبرانه برای ورود آنان آماده کرده و منتظر حضور هیئت دولت و تصویب مصوبات استانی در استانهای خود می باشند در طول مدت یک و نیم سال گذشته و با نتایج خوب سفرهای استانی بارها و بارها خبر حضور قریب الوقوع هیات دولت در استان فارس از زبان مسؤولین استان شنیده شده است ولی تا کنون به دلایل متعدد این سفر به تعویق افتاده و انجام نشده است در تابستان سال گذشته همه چیز حکایت از حضور هیات دولت در استان را داشت که اعلام نمودند به علت انجام سفرهای خارجی رییس جمهور این سفر به تاخیر افتاده است واحتمالا در شهریورماه انجام خواهد شد و پس از آن مهرماه،بهمن ماه و اسفندماه سال 1385 هرکدام به عنوان زمان سفر هیات دولت به استان اعلام شدند ولی به یک باره اعلام شد که این سفر در سال آینده و حدود خردادماه انجام خواهد شد. اما در آخرین روزهای سال اعلام شد که رییس جمهور هفته دوم فروردین ماه در استان فارس خواهد بود ولی باز هم این سفر به تاخیر افتاده وهفته سوم فروردین به عنوان زمان بعدی سفر اعلام گردید این بار دیگر جلسات پیگیری مصوبات با اطمینان بیشتری تشکیل شده و چهره شهر شیراز با نصب تابلوها و عکس های متعدد از رییس جمهور جلوه دیگری به خود گرفته بود ولی متاسفانه باز هم خبر می رسد که برای چندمین بار باز سفر به زمان دیگری موکول شده است.

آیا هنوز زمان آن فرا نرسیده است که رییس جمهور و هیات همراه به استان فارس قدم گذاشته و از نزدیک با مشکلات و کمبودهای آن آشنا گردند.؟

آیا استان فارس با همه گستردگی و دارا بودن بیشترین تعداد شهرستان در کشور زودتر از اینها نبایستی میزبان هیات دولت باشد تا از برکات و مصوبات این سفرها نیز در زمان بهتری بهره مند گردد؟

آیا استان فارسی که در جوار استانهای محروم بوشهر،هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و حتی دارای مناطقی محروم تر از آنهاست فقط به دلیل اینکه مرکز آن شهر بلندآوازه شیراز است بایستی تا این حد انتظار کشیده و به عنوان آخرین استانها مقصد سفرهای استانی باشد؟

بیش از این دیگر تاخیر در انجام سفر جایز نبوده و عقب افتادن آن مردم خونگرم استان را نسبت به انجام کارها و توجه دولت به این استان دلسرد خواهد نمود پس قدری تامل و تسریع در انجام سفر می تواند باعث دلگرمی و اعتماد دوباره مردم گردد.