امروز اول ماه محرم الحرام،ماه حزن و اندوه مسلمانان و ماه خون و قیام و ایثار و شهادت است .

رمضان غنچه محرم و محرم گل زیبای ایام است رمضان ماه روزه داری و قیام در شب و مبارزه با منیتها و شیطان درون است و محرم ماه قیام در روز و مبارزه با شیاطین برون است.

در رمضان شب قدری است که شب زنده داران با درک آن شب واحیاء و ذکر و دعا و نماز به قرب حق می رسند و در محرم شب قدری بود که تنها خالص ترین انسانهای روی زمین و بندگان شایسته پروردگار آن را درک کردند و با احیاء و ذکر و مناجات عاشقانه به سوی معبود خویش و به قرب و لقای او رسیدند.

رمضان ماه علی(ع) و محرم ماه حسین(ع) است که علی(ع) و حسین(ع) ازنور واحد و محرم و رمضان در امتداد همدیگرند.

اگر رمضان را درک کردیم به جاودانگی محرم خواهیم رسید. زیباترین نماز رمضان نماز صبح مولی (ع) در مسجد کوفه و زیباترین نماز محرم نماز سرور شهیدان (ع) در ظهر عاشوراست.

محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر است و رمضان ماه شناخت معروف و منکر که اگر در رمضان آنها را نشناسیم در محرم قادر به اقامه آن نخواهیم شد .

محرم ماندگارترین جلوه خلوص رمضان و شهادت عصاره خوشبوی همه خوبی هاست.

محرم فصل کاشت و رمضان زمان برداشت است

مسیر محرم از رمضان می گذرد و جلوه عبادات رمضان ایثار و فداکاری در محرم است بکوشیم تا بادرک ارزشهای رمضان اجازه ورود در محرم را پیدا کنیم .

با گرامیداشت این ماه جانبازی و شهادت شهدای سرافراز کربلا بخصوص سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به شما دوستان گرامی و همه مسلمانان تسلیت می گویم.