24-18 فروردین 1385

هر سال در 7 آوریل روز جهانی بهداشت در کشورهای مختلف جهان ویژه برنامه های زیادی انجام  می شود و هر بار شعار و پیام واحدی در تمامی کشورهای دنیا مطرح می شود.به همین مناسبت هرساله در کشور خودمان نیز از 24-18 فروردین ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده و برنامه های متعدد و مختلفی در سراسر کشور اجرا می گردد مراسم ایام هفته سلامت با موضوعهای " سلامت ،عدالت ، آموزه‌های دینی و معنویت "،" سلامت ، عدالت و رسانه‌ها" ،" سلامت ، عدالت، همکاریهای بین بخشی"،" بسیج و مشارکت مردمی"، " مربیان و کارکنان بهداشتی درمانی ، توانبخشی" ، "خیرین و واقفین " و "عوامل اجتماعی" به ترتیب در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور اجرا می‌شود.

 شعار این هفته در سال 85" همه با هم برای سلامتی " Working together for health است که سازمان جهانی بهداشت بر برخورداری یکسان مردم از خدمات سلامت تاکید می‌کند.

 در هفته سلامت امسال، خدمات دندانپزشکی سرپایی بصورت رایگان در تعدادی از مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ارائه می‌شود.

 خدمات رایگان مشاوره‌ای در مورد رفتارهای پرخطر نظیر ایدز،هپاتیت،اعتیاد و...  و بیماریهای نوپدید از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است .
همچنین خدمات رایگان توانبخشی ، خدمات درمانی و مشاوره‌ای درمراکز وابسته به کمیته امداد در این هفته به هموطنان ارائه می‌شود.

 اجرای طرح شفا، عیادت از بیماران ، جانبازان و معلولان در بیمارستانها و مراکز توانبخشی و حضور نمایندگان مقام معظم رهبری و روسای سه قوه در بیمارستانها، نواختن زنگ سلامت در مدارس کشور، تقدیر از ‪ ۳۰‬فعال عرصه سلامت ، تقدیر از ‪ ۳۰‬موسسه خیریه و تشکل غیردولتی از جمله برنامه‌های دیگر هفته سلامت است.

 در این هفته ، ستاد سلامت با همکاری نیروی مقاومت بسیج، اقدام به اعزام تیم‌های اضطراری عمومی برای مناطق محروم، ویزیت رایگان و خدمات مشاوره‌ای در سطح شهرها، ارائه بسته‌های آموزشی در پایگاههای مقاومت و راه‌اندازی مرکز اطلاع رسانی شفا با پنج خط تلفن به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای، می‌کند.

در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز برنامه های متنوعی از جمله برپائی نمایشگاههای دستاوردهای سلامت،انجام خدمات مختلف بهداشتی درمانی در سراسر استان فارس اجرا خواهد شد .نمایشگاه مرکزی هفته سلامت در بوستان آزادی شیراز می باشد.

لازم است همگی در این هفته با یادآوری ارزشهای سلامت و انجام آموزشهای عمومی در راه ارتقاء سلامت جامعه و خدمت به همنوعان خود سهیم شویم