کدامیک از جناح های سیاسی پیرو اسلام واقعی و مدافع آرمانهای والای نظام هستند؟

از سالهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی اختلاف سلیقه و تفاوت آراء و اظهار عقاید مختلف از طرف بزرگان و دوستداران انقلاب در عرصه های مختلف جامعه و بین المللی در کشور  وجود داشته است، لکن اوج این مباحث را بایستی از زمان شکل گیری مجلس سوم شورای اسلامی و قبل از آن دانست.در آن زمان با اجازه امام امت (س) و به دلیل بروز برخی اختلافات در معرفی کاندیداها مجمع روحانیون مبارز تهران از جامعه روحانیت منشعب شد و فعالیت های سیاسی داخلی وارد مرحله تازه ای گردید .ولی مشی امام خمینی (س) و مقام معظم رهبری در این رابطه همواره حفظ تعادل و تائید همه گروهها و نیروهای وفادار به نظام بوده است در زمانی حضرت امام بزرگان و سران هر دو جناح بزرگ کشور را مورد تائید قرار داده و مناصب مهم مملکت را به آنان واگذار نمودند به گونه ای که باعث تعجب و شگفتی و سؤال حجه الاسلام انصاری از ایشان گردید. راستی جای تعجب داشت چگونه حضرت امام کسانی مانند عبدا... نوری، محتشمی پور،ناطق نوری،جنتی،کروبی،یزدی،منتجب نیا،خزعلی و ... را لایق سپردن امور مهم کشوری دانسته است مگر اینان در دو جناح مختلف و صاحب آرای متفاوت در زمینه های گوناگون نبودند؟ .امام خمینی(س) در جواب نامه ایشان که به منشور برادری معروف شد فرمودند : که دلیل این کار اشتراک آنان در اصول انقلاب است. شیوه مقام معظم رهبری نیز بدین منوال است به گونه ای که دوستداران انقلاب در هردو جناح را مورد تائید و تفقد قرار داده و آنان را در مصادر مهم کشوری گمارده است. دیدار اخیر ایشان با جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز تهران  نمونه بارزی از این رویه می باشد.


البته مساله ریزشها و رویشها را نیز نباید از نظرها دور نگهداشت جریانی که در هر دوره و عصری نیز وجود داشته است عده ای از سابقین خود را از صف دیگران جدا می کنند و عده ای جدید به خیل دلدادگان افزوده می شوند، عده ای به دنبال سهم خواهی ومزد خودحساب کرده خویشند و عده ای نیز از حق مسلم خود به خاطر حفظ کلیت نظام گذشت می کنند.


رهبر انقلاب در یکی از دیدارهای خود با روحانیون تاکید نمودند:سرگرم شدن روحانیون به مسائل شخصی و دنیایی یا بی رغبتی نسبت به مسایل انقلابی و نیز غرق شدن آنها در دسته بندی های سیاسی  موجب نگرانی مردم بوده و مقدم داشتن رضای الهی و مصلحت مردم بر هر امر دیگری را وظیفه ی روحانیون دانستند.


پس چرا دیگران از اتخاذ چنین رویه ای تبعیت نمی کنند؟؟!


در سالی که با درایت مقام معظم رهبری به نام مبارک نبی مکرم اسلام و پیامبر اعظم (ص) نامگذاری شده است بیائیم ما نیز با تاسی بر سیره حسنه و اخلاق نیکوی آن پیامبر رحمت خودبینی ها و اختلافات جزئی را کنار بگذاریم و در سایه تبعیت از منویات ارزشمند مقام معظم رهبری و پیروی از سیره جاویدان امام(س) با اتحاد و وحدت بیشتر در راه حفظ و اشاعه ارزشهای انسانی و کرامتهای معنوی گام برداریم و سرافرازانه نام اسلام و ایران را در جهان مقتدرانه و با افتخار بلند نموده و بر احقاق حقوق خود در بهره مندی از دانش صلح آمیز هسته ای تاکید نمائیم.


کشور بزرگ و ملت مقاوم و صبور ایران اسلامی با تکیه بر ارزشهای والای اسلامی و توان خلاق جوانان و کلیه آحاد کشور و با توکل بر ذات اقدس الهی آبرومندانه خود را به جایگاه واقعی خویش در جهان خواهد رساند و زمینه استقرار حکومت عدل و ظهور هرچه سریعتر ق‍ائم آل محمد(عج) را فراهم خواهد نمود. ان شاءالله 

موضوعات یادداشت