سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیابت یا قند خون

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/4/26 12:53 عصر

دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر کاهش یا عدم ترشح انسولین توسط غده لوز المعده یا وقتی که بدن نمی تواندازانسولین تولیدشده به صورت موثر استفاده کنداتفاق می افتد‏.‏ توقف تولیدانسولین یااستفاده نکردن ازانسولین هردوباعث افزایش گلوکز(قند خون) دربدن می شود‏.‏

دیابت دارای سه نوع است:1-دیابت نوع اول(وابسته به انسولین) 2-دیابت نوع دوم (غیر وابسته به انسولین)  3-دیابت حاملگی

افرادی که دیابت نوع اول دارند ، مقدارخیلی کمی انسولین تولیدمی کنند و یا اصلا انسولینی در بدنشان تولید نمی شود و لازم است که برای ادامه زندگی انسولین تزریق کننداین نوع دیابت بیشتردرکودکان و نوجوانان دیده می شود.‏

بیماران دیابت نوع دوم  افرادی هستندکه نمی تواننداز انسولین به صورت استفاده موثرکنند آنهامی توانند بیماری شان راتنهابا تغییرروش زندگی کنترل کنند و معمولا بیشتربه داروهای خوراکی نیاز دارند و کمتربه تزریق انسولین احتیاج پیدا می کنند‏.‏ نوع سوم دیابت دربعضی موارد حاملگی اتفاق می افتد, اما معمولاپس از حاملگی برطرف می شود‏.‏ قابل ذکراست ,طبق آماربیش از‏90 ‏درصد از موارد دیابت درجهان از نوع دیابت نوع دوم است ‏.

همه باید بدانیم که:1-آموزش اساس درمان دیابت  است.2-بهترین راه کنترل قند خون کاهش وزن با انجام فعالیتهای ورزشی و رژیم غذایی مناسب است.  3-دیابت ممکن است به بهای از دست دادن کلیه هایتان تمام شود ، پس از هم اکنون وارد عمل شوید. 

*علائم شایع در افراد دیابتی از این قرار است:

تشنگی بیش ازحد,گرسنگی دایمی ,پر ادراری,کاهش وزن ناگهانی ,خستگی مفرط وتاری دید.

اگر بیماری دیابت به موقع تشخیص داده نشده و یا به خوبی کنترل و درمان نشود باعث ایجاد عوارض نامطلوب و غیر قابل بازگشت زیادی می شود

‏ دربیشترکشورهای توسعه یافته درحال حاضردیابت علت بیشترین موارد از دست دادن بینائی،نارسایی کلیه ,وابستگی به دیالیز ویا انجام عمل پیوند کلیه است ‏.‏ بااشاره به اینکه دیابت می تواند عامل صدمه زدن به رشته های اعصاب شود, می توان گفت که کرخی و بی حسی پاها شایع ترین علامت بیماری اعصاب بوده که در اثرآسیب به اعصاب پا در اثر دیابت ایجادمی شود‏.مواظب پاهایمان باشیم تا دچار زخم پای دیابتی نشود چرا که در حال حاضر دومین علت قطع عضو در جهان پس از سوانح و حوادث همین عارضه می باشد.

*در صورت داشتن یک یا چند مورد از موارد زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:

اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان علایم‌ دیابت‌ شیرین‌ را دارید.
اگر یکی‌ از موارد زیر هنگام‌ درمان‌ رخ‌ دهد:
ـ ناتوانی‌ در فکر کردن‌ همراه‌ با تمرکز، ضعف، تعریق، رنگ‌ پریدگی، تند شدن‌ ضربان‌ قلب ، تشنج، اغما (ممکن‌ است‌ نشان‌دهنده‌ پایین‌ افتادن‌ قندخون‌ باشند). ابتدا بلافاصله‌ از دیگران کمک‌ بخواهید. ،بی‌حسی، سوزن‌ سوزن‌ شدن، یا درد در پاها و دست‌ها ،عفونتی‌ که‌ در عرض‌ 3 روز خوب‌ نشود. ، درد قفسه‌ سینه‌ و بدتر شدن‌ علایم‌ اولیه‌ علی‌رغم‌ پایبندی‌ به‌ درمان

*چند توصیه غذایی به بیماران دیابتی

1. سعی کنید برنامه غذایی خود را به طور منظم تنظیم کنید. به نحوی که هر روز در ساعات معینی غذا بخورید.

2. روزانه بین 4 تا 5 وعده غذا بخورید.

3. در هر وعده مقادیر متناسبی از نان و غلات را مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از نوسانات قندخون نشوید.

4. چربی دریافتی از طریق موادغذایی را محدود کنید.

5. مصرف قندهای ساده مانند شکر، شکر قرمز، عسل و شربت ذرت را محدود کنید.

6. مصرف فیبر را تا میزان 25 میلی گرم به ازای هر 1000 کیلوکالری دریافتی افزایش دهید. جهت اطلاع از میزان کالری موردنیاز روزانه خود، با متخصص تغذیه مشورت نمایید. منابع غذایی فیبر عبارتند از : انواع میوه و سبزی، حبوبات و غلات سبوس دار.

7. تلاش کنید از محصولات بدون قند مانند نوشابه های بدون قند، ژله بدون قند و بیسکوئیت های بدون قند استفاده کنید.

8. از میوه های تازه و کلوچه های کم چربی و غلات به عنوان میان وعده استفاده کنید.

9. هر روز صبح، غلات پرفیبر را برای صبحانه انتخاب کرده و از مصرف غلات دارای مقادیر زیاد شکر خودداری کنید.

10. به جای آب میوه از میوه تازه استفاده کنید.

11. از شیرهای کم چربی استفاده کنید.

12. روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

 با کنترل بیماری دیابت می توانیم سالها بدون بروز هیچ عارضه ای به راحتی سالم زندگی کنیم.


میلاد نور و روز زن

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/4/25 5:0 صبح

سالروز میلاد سراسر نور و سرور حضرت فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان به برگزیده ترین خلق جهان ، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان علی(ع) و الگوی بی بدیل تمام جهانیان بر همه زنان عالم مبارک باد. بزرگ بانویی که مهر آمیزترین حکمت الهی، کوثر خاتم شد تا پایان یک رسالت را به آخر رساند، تا به فضل خدا، عطای وجودش در وسعت بی کران عطش ما جاری سازد، و آنگاه ما بتوانیم از همه سراب ها رها شویم و از چشمه فیاض حقیقتش سیراب، با این که کمتر کسی به کُنهِ وجودی او رسیده، ولی برای تشنگان حقیقت امکان دست یابی به ایشان از طریق علم و عمل به گفتار و سیره آن صدیقه کبری(س) میسر است.

قرآن کریم، پیامبر اسلام(ص) را الگو و انسان کاملی برای همه جهانیان معرفی می کند و در این جهت میان زن و مرد فرقی نیست؛ ولی خلق و خوی ویژه زنانه و احساسات لطیف و عواطف رقیق زن و مسئوولیت هایی که در نظام آفرینش بر دوش او نهاده شده، ایجاب می کند که زنان نیز، الگویی کامل و اسوه ای بی بدیل از جنس خود داشته باشند تا بتوانند آنچه را از زن انتظار می رود و قرآن و سنت نیز آنها را تأیید می کند، در سیره اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی او تبلور یافته بنگرند و به او تأسی جویند. بی تردید، زهرای مرضیه (ع) آئینه تمام نمای وجودی پیامبر اکرم (ع) است ولی در این نسخه زیبای وجودی، مسائل بیشتری برای زنان تبلور یافته که در عرصه خانواده و قلمرو اجتماعی مفیدتر و آموزنده تر است.

زن ایرانی در مقایسه با وضعیت زن در جهان امروز، بهترین موقعیت را در حرمت گذاری به حدود و حقوقش دارد و واقعیت های افتخار برانگیزی چون مشارکت های بی نظیر سیاسی و اجتماعی که همه به برکت انقلاب و  اسوه گیری از وجود گران قدر حضرت زهرا (ع) به دست آمده، به طور انکار ناپذیری مؤید و گواه آن است. انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، حرکت زنان و نهضت مؤثر آنان را، در میدان های مختلف فرهنگی، سیاسی و علمی، به عنوان یکی از بهترین شاخص های انقلاب عظیم اسلامی اعلام داشته، و بسیاری از شکوفایی جامعه را، در پرتو حرکت خردمندانه و هوشیارانه زنان جامعه اسلامی معرفی می کند.

با گرامیداشت این روز خجسته ،میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) وفرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره)،روز زن وهفته بزرگداشت مقام مادر،امید آنکه بانوان شایسته ایرانی بتوانند با تاسی بر سیره تابناک حضرت زهرا (س)الگوهای مناسبی در جهان آشفته امروز از خود به نمایش گذاشته و چهره مسخ شده زن را دوباره آبرومندانه به همگان بشناسانند. 


پزشک خانواده

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/4/19 8:54 صبح

با گذشت بیش از یک سال از اجرای طرح پزشک خانواده و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر لازم است مروری کوتاه به اهداف، برنامه ها،دستاوردها و اشکالات این طرح داشته باشیم.

سال گذشته کشور شاهد مهمترین بحث نظام سلامت کشور یعنی طرح بیمه سلامت روستائیان و استقرار پزشک خانواده در روستاها بود، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که حدود 90 درصد پزشکان خانواده در روستاها مستقر شده‌اند و سازمان بیمه خدمات درمانی هم معتقد است به همین میزان دفترچه بیمه سلامت روستایی صادر شده است که این امر با این گستردگی در دنیا بی نظیر بوده است.
 طرح پزشک خانواده برای اولین بار است که در کشور اجرا می‌شود و یک طرح بزرگ ملی برای نظام سلامت کشور بوده  و می تواند به عنوان  نقطه عطف نظام سلامت در طول تاریخ محسوب شود اجرای صحیح این طرح نه تنها برای سلامت مردم بلکه برای کل نظام مدیریتی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد، بر اساس این طرح 23 میلیون نفر از هموطنان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و حجم کار بسیار بالایی باید انجام شود و تاکنون پس از گذشت حدود یک سال از اجرای این طرح پیشرفتهای خوبی داشته‌ایم و اشکالاتی نیز در اجرای طرح دیده می شود انتظار  این بود که پس از یک سال این طرح به اهداف اولیه خود نزدیک ترشود. 
 در این طرح  سطح بندی خدمات سلامت  از یک بهورز و یک مرکز بهداشت روستایی یا شهری و یک پزشک خانواده تا یک بیمارستان فوق تخصصی مجهز باید زنجیره کاملی باشد در آن صورت می‌توانیم بگوییم سیستم ارجاع کامل شده است الان فقط موفقیتهایی در سطح یک این طرح داشته‌ایم اما از نظر محتوایی نیاز به نظارت و به عمق بخشیدن بیشتری دارد، آموزش روستائیان هم برای اجرای درست این طرح لازم است.
بعضی از روستائیان حتی پول خرید دفترچه بیمه را هم ندارند و بعضی دیگر  از آنها دفترچه سازمانهای دیگر بیمه را هم دارند.

سالانه اعتبار بسیار زیادی صرف ارائه خدمات سلامت به روستائیان و شهرهای کوچک می شود که لازم است از این امکانات و بودجه استفاده مناسب و شایسته صورت پذیرد.

الف) دستاوردها

1-امکان ارائه خدمات درمانی آسان و ارزانتر به مردم روستاها

2-اشتغال به کار تعدادی از پزشکان،ماماها و ... در طرح

3-رضایت بیشتر مردم و شوراهای اسلامی

4-بهبود وضعیت تجهیزات و امکانات در مراکز بهداشتی و درمانی کشور

5-ایجاد آزمایشگاه،داروخانه و رادیولوژی در برخی از واحدها

6-افزایش حقوق و دریافتی پزشکان و سایر شاغلین در طرح و ...

ب)اشکالات

1-ایجاد دوگانگی و ناهماهنگی بین وزارتخانه های رفاه و تامین اجتماعی و بهداشت و درمان (در اختیار داشتن اعتبارات و اجرای طرح در دو وزارتخانه)

2-پرداختن به کارهای درمانی و غفلت از ارائه خدمات سلامت به مردم

3-عدم اجرای سیستم ارجاع و ارائه پسخوراند وافزایش مراجعات غیر ضرور به پزشکان و انجام آزمایشات ومصرف بی رویه دارو

4-ایجاد اختلاف و تفاوت فاحش حقوق و دستمزد شاغلین در طرح با دیگر افراد هم سطح در دیگر واحدها

5-کمبود نیروی انسانی و امکانات برای ارائه کامل خدمات به مردم

6-نظارت کمرنگ و ناقص بر روند اجرای طرح با توجه به ساختار و کمبود امکانات در دانشگاههای مجری طرح و...

امید است با هماهنگی بیشتر مسؤلین سازمانها و وزارتخانه های مسؤول شاهد خدمات رسانی بهتر به مردم محروم و ارتقائ هرچه بیشتر سلامت در جامعه باشیم.


عقرب گزیدگی

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/4/12 2:46 عصر

باشروع فصل گرما در مناطقی ازکشور شاهد بروز موارد عقرب گزیدگی می باشیم که در بعضی از موارد علاوه بر ایجاد عوارض و مشکلات فراوان ممکن است باعث مرگ فرد عقرب گزیده نیز شود.

عقرب ها وابسته به گروه عنکبوتیان هستند و در دنیا گونه های متعددی عقرب وجود دارد که تنها تعدادی محدود برای انسان خطر ناک هستند .عقرب بیشتر در آب هوای گرم و شب ها فعال هستند و به این علت رعایت نکات ایمنی در مورد جلوگیری ار عقرب گزیدگی به خصوص در مناطق گرمسیری و به هنگام تاریکی هوا اهمیت دارد . (مثل پوشیدن جوراب ، شلوار و کفش مناسب ، تکان دادن کفش و لباس قبل از پوشیدن و  غیره  )

سم بعضی از عقرب ها شدیداً کشنده است (عقزب کوچک و زرد رنگ با یک زائده  کوچک روی پشت , و به طول 2.5 تا 7.5 سانتی متر , که به آن عقرب جرار نیز گفته می شود ) .

نکته : خطرناک ترین عقرب در ایران عقربی است به نام گاردیم که محل زیست  آن در استان خوزستان است .

علایم و نشانه ها

 پس از چند دقیقه از گزش عقرب که عموماً در اندام ( دست و پا ) اتفاق می افتد علایم زیر مشاهده می شود:

*-درد , تاول , قرمزی , تورم

با گذشت چند ساعت از گزش ، ممکن است علایم زیر در فرد مشاهده شود :

تند شدن نبض ،بالا رفتن فشار خون سرگیجه ، حالت تهوع و استفراغ ،بی اختیاری ادرار و مدفوع ،تنگی نفس ،تشنج و افزایش ترشح بزاق

عقرب گزیدگی اغلب خطر ناک نیست و تنها باعث بروز علایم و نشانه ها موضعی در محل گزش می گردد. با این وجود باید کمک های اولیه ضروری را برای مصدومین انجام داد و خطرناک بودن یا نبودن عقرب و شدت مسمومیت را به کادر درمانی و پزشک واگذار کرد .

کمک های اولیه

1- ارزیابی صحنه حادثه ، دور کردن یا پرهیز از خطر ، در خواست کمک در صورت لزوم 

2- ارزیابی اولیه مصدوم و انجام مراحل احیاء و دیگر کمک های اولیه ضروری در صورت لزوم 

3- بی حرکت نگه داشتن مصدوم و ثابت نگه داشتن عضو گزیده شده 

4- کمپرس سرد ( نکته: از گذاشتن یخ به صورت مستقیم بر روی اندام خود داری کنید . )

5-استفاده از دستگاه مکنده مخصوص جهت خارج کردن سم ( در صورت عدم وجود دستگاه مکنده مخصوص , استفاده از ساکشن و یا  مکیدن محل گزش توسط دهان مؤثر می باشد ).

6-انتقال سریع به مرکز درمانی

در برخی موارد و در صورت شدید بودن مسمومیت در مراکز درمانی از پادزهر سم عقرب برای خنثی سازی سم و درمان فرد استفاده می شود .البته این کار باید با دستور پزشک و تحت نظارت مستقیم او انجام شود .

در مورد بریدن و مکیدن محل زخم با دهان توافق نظر وجود ندارد . بعضی صاحب نظران با این کار مخالف هستند و عده ای استفاده از این روش را مجاز می دانند .

در برخی از منابع علمی بستن بالای محل گزش با هدف تاخیر در جذب سم توصیه شده است . برای این کار باید :
1-
 از پارچه , باند یا یک وسیله ی مناسب دیگر با عرض حداقل چهار تا پنج سانتی متر استفاده کنید .

2-  پارچه , باند یا وسیله مورد نظر را حدود پنج سانتی متر بالاتر از محل گزش ( یعنی قسمتی از اندام که به تنه مصدوم نزدیک تر است ) ببندید .

3-  پارچه یا باند باید به حدی محکم بسته شود که تنها باعث کندشدن جریان لنف و خون سیاهرگی در اندام مربوطه گردد . توجه داشته باشید که این کار به هیچ وجه نباید باعث اخلال در جریان خون سرخرگی اندام مبتلا گردد . به این منظور , پارچه یا باند باید به صورتی بسته شود که یک انگشت به راحتی از زیر آن عبور کند و همچنین باعث قطع نبض در نقاط انتهایی اندام مبتلا نگردد.

توجه : در صورت نزدیک بودن مراکز درمانی بهتر است بدون فوت وقت و انجام اقدامات اضافی مصدوم را هر چه سریعتر به مراکز درمانی منتقل کنید .

گزیدگی عقرب در افراد پیر , کودکان , نوزادان و افراد بیمار و ضعیف خطرناک تر است . همچنین اگر گزش متعدد یا نزدیک سر و صورت یا گردن مصدوم باشد , خطزناک تر از گزش اندام ها ( دست و پا ) خواهد بود . به یاد داشته باشیم که علایم گزیدگی با عقرب " گاردیم " در ابتدا بسیار خفیف و ناچیز است و همین مسئله اغلب باعث عدم مراجعه به موقع فرد به مراکز درمانی می گردد . اما مراجعه به مراکز درمانی لازم و ضروری است و تاخیر می تواند منجر به بروز علایم مختلف مسمومیت , از بین رفتن بافت های بدن در محل گزش یا حتی در موارد شدید  ایجاد مشکلات تنفسی یا خونی و در نهایت مرگ فرد بیمار گردد .

 


عشق

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/4/10 3:19 عصر

 
عشق
 
عشق یعنی دو کبوتر پرواز

عشق یعنی دو قناری آواز

عشق یعنی تو مرا میرانی

من به صد حوصله می‌آیم باز

عشق یعنی من و یک دنیا حرف

عشق یعنی تو و یک عالم راز

عشق یعنی تو سفر بر من نیز

تا نیائی تو شکسته است نماز

قسمتی از شعر شاعر معاصر :علیرضا قزوه


تلخ و شیرین

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/4/6 3:0 صبح

 


امروز ششم تیر ماه سالروز سوءقصد به  جان حضرت آیت الله خامنه ای در سال 1360در مسجد ابوذر تهران ،می باشد ایشان در این روز  در حین پاسخ گویی به پرسشهای حاضرین، بر اثر انفجار بمبی که توسط منافقین کوردل در یک دستگاه ضبط صوت کار گذاشته شده بود از ناحیه کتف، گردن و دست به شدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل گردیدند. اما تقدیر الهی اینچنین  بود تا ایشان به طور معجزه آسایی از این حادثه زنده بمانند و این الطاف الهی به ملت سرافراز ایران بود که این گنجینه گرانمایه و عزیز برای رهبری امت اسلام بعد از حضرت امام(س) حفظ شود تا سکاندار شایسته و لایقی جهت هدایت کشتی انقلاب اسلامی در اقیانوس متلاطم تحولات جهانی باشند. کینه توزی های منافقین همچنان ادامه یافت و فردای آن روز با انفجار در  دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی جنایتی دیگر را ورق زدند که باعث شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از بهترین خدمتگزاران نظام اسلامی از قوای سه گانه کشور شد. تابستان خونین سال 1360 یکی از دوران سخت و پر طلاطم روزهای  پس از انقلاب بود که با اقدامات ضد بشری و ترورهای هولناک منافقین شاهد شهادت جمعی از عزیزترین خدمتگزاران صادق نظام و مجروح شدن تعداد دیگری از آنان بودیم. 

امام خمینی(س)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از حادثه سوء قصد به مقام معظم رهبری در پیامی ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال برای سلامت جان حضرت آیت الله خامنه ای به بیان شخصیت ایشان پرداخته و تحلیلی از رسوایی منافقین و ضعف تحلیل های سیاسی دشمنان انقلاب ارائه نمودند .

ایشان در بخشی از پیام خود یادآور شدند که "اکنون دشمنان انقلاب با سوء قصد به شما که از سلاله رسول اکرم(ص) و خاندان حسین بن علی(ع) هستید و جرمی جز خدمت به اسلام و کشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب می باشید، میزان تفکر سیاسی خود و طرفداری از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند..... من به شما خامنه ای عزیز، تبریک می گویم که در جبهه های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم."

 در حادثه دلخراش هفتم تیر نیز در یک اقدام تروریستی جمع زیادی از چهره های برجسته و سران نظام ازجمله شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی رییس دیوان عالی کشور ودبیر کل حزب جمهوری اسلامی وشماری از وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط دشمنان ددمنش انقلاب در سرچشمه تهران به خاک و خون کشیده شدند.

همه این حوادث خونبار نه تنها باعث توقف حرکت آگاهانه ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی (س) به سوی اهداف خود نشد بلکه ملت را در این راه مقاوم تر و مطمئن تر نمود به گونه ای که علیرغم تحمیل جنگ تحمیلی از طرف رژیم بعثی عراق و حمایتهای همه جانبه آمریکا و دیگر دولتهای استکباری و دست نشانده های مفلوک آنان ،استقرار پایه های نظام با سرعت بیشتری شکل گرفت و ملت سرافراز ایران در مدت زمان کوتاهی توانست حقانیت خود را به جهانیان اثبات نموده و قله های پیشرفت و ترقی و استقلال را قدرتمندانه و پرافتخار طی نماید.

اینک نیز با گرامیداشت یاد و خاطره جاویدان شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ تحمیلی به خصوص شهدای مظلوم هفتم تیر بر این باوریم که ملت رشید ایران با تاسی بر سیره ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی و پیروی از منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب راه سعادت و کمال خویش را با قدرت و صلابت طی خواهد نمود وهمه حقوق مسلم خود به ویژه حق برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای را به دست آورده تا سرافراز و آبرومندانه این انقلاب را به صاحب اصلی و امید محرومان و مستضعفان جهان مهدی موعود (عج)  بسپارد.



بیاموزیم

ارسال  شده توسط  دکتر اکبر اجرایی در 85/2/4 11:42 صبح

حضرت امام علی (ع):

سه چیز سوزاننده و کشنده است فقر پس از دولتمندی ،خواری پس از عزت و از دست دادن دوستان.

بیائیم تا زمانی که از نعمتی برخوردار هستیم به شایستگی از آن استفاده کنیم تا در زمان نداری و از دست رفتن حسرتمان کمتر گردد.


<      1   2