معنویت درمانی

تأمین سلامت روان یکی دغدغه‌های اصلی دست‌اندرکاران نظام سلامت در سراسر جهان بوده و دستیابی به سلامت بدون توجه به بعد مهم سلامت روان امکان‌پذیر نمی‌باشد.
 اهمیت پرداختن به سلامت روان و رفع مشکلات و نگرانی‌های عموم مردم در این باره از رسالت‌های مهم نظام سلامت می‌باشد و تلاشگران سخت کوش این عرصه در خط مقدم ارتقاء سلامت مردم و حفظ و تامین سلامت جامعه به شمار می‌آیند.

بدون تردید آرامش اولین شرط روان سالم است و در سایه آن می‌توان به شکل متعادلی به سایر امور زندگی و پیشرفت هم رسید. البته منظور از آرامش، آرامش نسبی و نداشتن دغدغه‌های متعدد و گاه فلج‌کننده است. در قران کریم بهترین راه دستیابی به آرامش را ذکر و یاد خدا ذکر کرده است و این اصل در همه ادیان و رشته های علمی به اثبات رسیده است.الکسیس کارل می گوید: "دعا، محکم ترین و بالاترین حلّال مشکلات است. تأثیر دعا واقعا شگفت انگیز است. قدرت دعا، نشانه آزاد شدن انرژی است؛ همان طور که به کمک تکنیک های عملی، انرژی اتمی را آزاد می کنند، با استفاده از قدرت دعا و از طریق شگردهای عملی، می توان انرژی معنوی را آزاد ساخت. آثار این قدرت انرژی زا بر بسیاری از مردم آشکار است"

به امید روزی که بیشترین آرامش را در دوران زندگی خود تجربه کنیم.